söndag 21 oktober 2012

Sorgligt, men nödvändigt


Ja, detta smärtar lite ( mycket? ) i själen.. Men jag är tvungen. =/



25+ stycken läppstift och läppglans. 
Hej då. =(



Varför jag slänger dem?
Det är faktiskt egentligen väldigt enkelt. De har blivit för gamla.

Läppstift ska slängas när de blivit max 2 år gamla - och detta om de använts med pensel. Målar du det direkt på läpparna så förkortas livstiden. Släng direkt om det börjar lukta illa/annorlunda!
Ingredienserna härsknar, blir dåliga och blir en bakterieodling ( mm.. mysigt, va? oO )

Så ja. Även om det inte är så roligt att slänga bort saker som inte är slut så är det faktiskt nödvändigt. Det är inte bra att använda gammal smink - framför allt inte om man är känslig redan från början. ( För att inte tala om hur ofräscht det är.. )

När rensade du din sminklåda/necessär sist?


=^^=

2 kommentarer:

  1. Håller inte så hårt på det där med gammalt smink, förutom mascara. Märker jag att det börjar lukta eller se annorlunda ut så åker det i sopen så klart, men annars kör jag på ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, okej. Mina ögon är rätt känsliga, tyvärr.. Liksom min hud. Så jag har egentligen inget val, tyvärr. Samt att jag blir lite bakterieskrämd. ;)

      Radera