torsdag 1 november 2012

Halloween - Maleficent


God kväll!

Jag vet att Halloween var igår, men jag vet även att det är många som ska på tema-fest nu i helgen, så jag tänkte att jag ändå slänger upp sminkningen jag kämpade på med tidigare ikväll. En sminkning som ska föreställa ingen mindre än ärkeskurken Maleficent ifrån Disneys Törnrosa.



..och för er som tänker "Kämpa på? Vart? Hon är ju typ bara väldigt grön med lila ögon.. Kan knappast vara mycket jobb nedlagt där!" så vill jag bara säga: Jo. Närmare ett par timmars jobb, faktiskt. =/

Hur det kommer sig?
Det där gröna i ansiktet.. Det är ögonskuggor. oO Två-tre stycken olika. Ihopblandade. För hand (eller ja.. för finger) ifrån min ena 88-palette ( som ni kanske vet inte är direkt jättestora. Skuggorna i, alltså. ).
Jag hade ingen färdig färg och det tog irriterande lång tid att försöka få det någorlunda jämnt och snyggt.. ( Vilket jag tyvärr inte lyckades helt med.. =( )

 Det är lite sådant här som är bakgrunden till gårdagens "gnäll-inlägg". Men ja. Jag ska inte gnälla mer för er stackars ögon - det är ju inte därför ni är här. =)
Jag hoppas i alla fall att ni gillar sminkningen!
Själv önskar jag bara att jag kunde kompletterat looken med lite utstyrsel också! Men, men.. "I en perfekt värld.." *hrm* =P




..och som en liten "HAHA!"-bild så slänger jag här med en tämligen gammal bild på när jag sist gjorde en Maleficent-inspirerad sminkning ( då Purity hade tema-sminkningar ):



Ganska precis två år gammal.
Jag vill gärna tro att jag har utvecklats åtminstone lite sedan dess.. oO


Och JO!
Jag vill bara göra er uppmärksamma på att anledningen till att jag gjorde denna sminkningen idag är för att jag fick nys om att Angelina Jolie just nu håller på att spela in en film om just Maleficent, med släppdatum någongång under 2014. ( Den ska handla om tiden innan Törnrosa, more or less.. =) )
Gissa om jag kommer att se den! =D
( Jag älskar ju både Disney och Angelina.. ^^ )



=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar