torsdag 23 juli 2009

090713 EoTD Green Fyrinnae

Då det som bekant är sommar ( även om den verkar regna bort alldeles för mycket ) så dröjer mina inlägg en del, som ni märker. Dock har jag en del på lager och således delger jag er idag ett öga ifrån den 13e juli. Det var den dagen jag fick mina Fyrinnae-skuggor, och självklart dök jag genast ner bland dem! =)

"Dagens" sminkning ser ut som följande:


Jag grundade med Covergirl's Whipped Eyeshadow i färgen Whipped Pearl för att få en lite mer "klistrig" yta så att skuggorna fäster lite bättre. ( Har inte riktigt provat den metoden förut, så jag tänkte se hur den fungerar.. )
Innre ögonvrån färgades sedan med Omgwtf för att sedan återföljas utav We're All Mad In Here. I globlinjen och i yttre ögonvrån återfinns Elven Dagger. Samtliga ifrån Fyrinnae.
Mot ögonbrynet/på brynbeten har jag först grundat med en vit kajal ifrån H&M, för att sedan applicera #25 ifrån min VivaLaDiva-palette. ( En utav de riktigt ljusa skuggorna högst upp ).

Eyeliner i detta fall består utav en grund med kajalen Envy ifrån VLD, samt sedan skuggan Elven Dagger.Mascara = False Lash Effect ifrån Maxfactor.
Ögonbrynen är borstade, ifyllda med en svart ögonbrynspenna och sedan fixerade med gelé ifrån H&M.

=^^=

1 kommentar:

  1. Tack för dina fina ord i min blogg! Det glädjer mig verkligen att höra.

    Riktigt fint smink där, grönt är ju helt underbart.

    SvaraRadera