torsdag 27 augusti 2009

LoTD - Smoky Grey

Det börjar bli höst i min själ och jag märker hur jag liksom omedvetet börjar välja färger som är mörkare och mer "murriga".
Således blev det idag en grå look.

  • Spellbound, Beautiful Girl Minerals på hela ögonlocket, i globlinjen, upp mot brynet samt våt som eyeliner. Helt enkelt i stort sett den enda färgen jag har använt dagen till ära..
  • Angelic, BGM som hihlighter på brynbenet och liksom hopsuddad med Spellbound.
  • Twilight, BGM i innre V't som en liten ljusklick. Syns inte så mycket, men det var inte heller meningen.


Som mascara idag använde/provade jag min helt nyinköpta Telescopic Exploision Mascara, Maxfactor. Ni vet - Den med bollen. Inhandlade den igår på H&M till kampanjpriset 109 kr. ( Dessutom hade jag 10% rabatt ). Ordinarie pris är 155 kr.
Tyckte att det var ett mer rimligt pris för en mascara som är lite.. Tveksam.

Dock blev resultatet helt okej, även om det var lite svårt att måla med den - Vilket jag antar försvinner med tiden då man lärt sig tekniken bättre. Borsten plockade dock upp alla fransar väldigt enkelt, men det var även lätt att få s k "spindelben" om man meckade för mycket. Formulan är även tämligen snabbtorkad, så vill man ha flera lager bör man nog göra ett öga i taget för att förhindra att mascaran torkar före man hinner dit.

Jag tycker dock om den. Speciellt bra tycker jag de lite längre "borsten" på den är, då detta är något jag skulle önska att de vanliga gummiborstarna hade istället för de väldigt korta de nu består utav.


Jag passade även på att inviga ett nagellack som jag köpte för ett bra tag sedan, men som ännu inte har funnit sin väg till mina naglar.. Förrän nu.
#65 Smoky Grey, Isadora



Jag tycker om det. Jag tycker verkligen, verkligen om det!
Min samling utav riktigt mörka lack är verkligen inte stor och kan mest troligt räknas på en hand. Detta är dessutom det enda grå jag har - Ett faktum vilket jag dock har på känn kommer att ändras i framtiden.
Detta lack får mig på något vis att känna mig väldigt sofistikerad och elegant, samt att det ger mersmak för fler mörka, murriga lack. ( Kanske dags för ett OPI - Lincoln Park After Dark snart? )

Formulan och pigmenteringen är tjock och bra, men lättmålad. Det räckte med enbart ett lager för att få detta täckande resultat, även om visst ljus självklart lyser igenom under nageln och belyser vissa "skavanker". Jag antar kallt att två lager utav detta lack är mer än tillräckligt om man vill ha 100% täckning.
( Dessutom tycker jag verkligen om Isadoras "Wide Brush". För mig är den kanon att måla med! )

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar