söndag 20 september 2009

Czarinna-inspiration

Skrev i förra inlägget att jag häromdagen ( den 17e september ) gjorde en sminkning inspirerad utav Czarinna-looken. Jag hade väl inte riktigt de färgerna jag helst skulle velat ha, men det fick duga för denna gången.

Inspirationen:

Resultatet:

Varmt ljus:

Kallt ljus:

Produktlista:
  • Prep + Prime - MAC
  • Studio Finish Concealer NW15 - MAC
  • Studio Fix Fluid Foundation NW25 - MAC
  • Micro Powder #Bronze - Mist
  • Silk Finish Highlight & Contour Blush #35, Threesome - Wet N Wild
  • Oil Control Compact Powder, Stop Shine! #68 - Isadora
  • Eyeshadow Primer - Lumene
  • Twilight - Beautiful Girl Minerals
  • Glamorous - BGM
  • 24K - BGM
  • Lash Blast Mascara - Covergirl
  • Mini Moisturizing Gloss #26 Mocca Pink - Isadora

Jag är inte säker på om jag sagt detta tidigare, men skuggorna ifrån Beautiful Girl Minerals tillhör inte direkt mina favoriter vad gäller pigmentering eller lättsamhet vid applicering. Jag fick pula på en bra stund för att få det något sånär som jag ville ha det, men blev ändå inte riktigt nöjd. Det är som om de inte riktigt fäster ordentligt, vilket är väldigt irriterande.
Nej, tacka vet jag faktiskt Fyrinnae. De är mycket trevligare att arbeta med - Trots att BGM har ett tämligen trevligt utbud. Skall dock prova lite fler utav pigmenten innan jag dömmer ut dem helt.. Men några favoriter är de tyvärr inte.

=^^=

1 kommentar: