fredag 11 september 2009

Prover ifrån Iamias

Häromdagen fick jag leverans med prover jag tidigare beställt ifrån iamias!
Barry M Dazzledust i färgerna Winter Berry, Pearly Mauve och Candy. Även två foundationprover ifrån Glominerals Liquid Foundation i färgerna Beige Light och Natural Fair.



Fick tyvärr inte till några bra bilder på foundationproverna, men jag har under dagen burit Natural Fair. Den kändes lite väl tjock i konsistensen och lade sig lite "kakigt".. Men det kan även bero på att jag krånglade till det i kombination med att produkten kanske inte riktigt tycker om att ligga i en ziplock-påse? Dock var Natural Fair otroligt ljus i färgen och fick mig att se tämligen likblek ut, samtidigt som Beige Light var alldeles för rosa i tonen. ( That's what samples are for! )
Hållbarheten verkar däremot vara riktigt bra, men det är dock svårt att dömma efter enbart en provning.

Nedan visas Barry M Dazzledust-proverna i följande ( och sedan omkastad ) ordning:
Pearly Mauve - Winter Berry - Candy


Översta bilden är tagen i glödlampeljus utan blixt, medan den nedre är tagen i molningt dagsljus. Rad 2 och 3 är applicerade våta, 1 och 4 torra. Samtliga med pensel.

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar