onsdag 21 oktober 2009

Mörkt rosa - 091019

Oktober månad till ära valde jag häromdagen ( i måndags, för att vara mer exakt ) att sminka mig i rosa. Dock valde jag tämligen mörka rosa som ter sig lite mer vin-färgade. Dock så innehar dessa mörka skuggorna väldigt mycket fint, rosa glitter. ( Som självklart inte syns på mina bilder bara för det.. Men jag garanterar er - Skuggorna glittrar underbart! )


Skuggorna jag använt är:
  • Kabuki
  • Forbidden Lover
  • Christmas Tree
  • Marshmallow Puff ( samtliga ifrån Fyrinnae)
  • Wedding , MAD Minerals
  • Snow White, Fyrinnae, är använd som eyeliner
Och så en ansiktsbild: ( jag bjuder på en bimbo-min, men det var - tyvärr - den bästa bilden jag lyckades få till.. )

Det är verkligen extremt synd att jag inte kunde få till bättre bilder på hur fantastiskt glittriga dessa skuggor faktiskt är! Även Wedding ( den vita ) är väldigt glittrig. Blir förhoppningsvis en annan gång..

Jag vill dessutom passa på att slå ett stort slag för Pixie Epoxy ifrån Fyrinnae, som jag vid senaste beställningen passade på att ta hem ett prov utav. Detta är inte en primer i ordets "vanliga" benämning, utan den är framtagen för att just glittret i skuggorna ska stanna kvar bättre. Och tro mig - Den gör vad den utlovar!

Även deras Silica Gel - som är en primer - verkar vara riktigt bra! Skall bara testa den lite mer för ett mer exakt utlåtande, men hittills ser det verkligen lovande ut.
( Speciellt efter helgens första fest-test då ögonskuggan satt kvar i stort sett perfekt även morgonen efter! )


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar