söndag 1 november 2009

Halloween-make 2009

Igår var det dags för Halloween-party med tillhörande sminkning och i år beslutade jag mig för att försöka bli en vampyr à la Buffy.

Sagt och gjort. Jag begav mig till Hobbyboden här i sta'n och inhandlade Derma Wax, flytande latex och löständer ( den dyrare sorten - de andra är värdekassa! ).

Då jag aldrig tidigare pysslat med varken flytande latex eller Derma Wax så blev det ju en liten upplevelse. Dock tycker jag att resultatet blev hyffsat ( Okej då. Riktigt bra. ^^ ), trots att jag missade att inhandla riktigt teatersmink för att jämna ut skarvar och sådant med.. ( Där rök hälften utav min concealer-burk.. ).



..Under konstruktion..





..Färdig!..

Dock rekommenderar jag inte att använda vax till något sådant här. Även om det var väldigt lätt att arbeta med det så höll det inte speciellt bra. Vax är som bekant ganska värmekänsligt, så efter ett tag började min panna att falla neråt näsan - Inte bra!
Men, men - Det dög ju inför fotograferingen i alla fall.

=^^=

3 kommentarer:

  1. Jag gjorde skotthål i pannan på Andreas med sådant vax när han var zombie för ett antal år sedan. Det var vrålsnyggt - tills man kom ner till den varma lokalen.

    Men det är alltid roligt att kleta!

    SvaraRadera
  2. Wow! Det blev verkligen skitbra!

    SvaraRadera