tisdag 22 februari 2011

En välbehövlig repris

Hej igen,

Vet ni? Jag har blivit kär i hårförläningar. En rätt farlig romans, med tanke på att när man ( jag? ) vant sig vid att ha ungefär dubbelt så mycket hår som vanligt och sedan tar ur det, känner sig halvt hårlös.
För ett par veckor sedan var jag tvungen att ta ur mitt löshår då det trasslade sig lite för mycket. Det var således i behov utav en ordentlig kur, vilket det nu har fått.
Vad jag gjort? Dränkt in det i L'Oreal Professional Absolut Repair Inpackning, låtit det ligga i 2 dygn och sedan sköljt det i svalt vatten.
Jag har sedan låtit det torka och kammat igenom det försiktigt.

Efter och före kamning.

Men ikväll - då jädrans ska det i igen! ( Som jag längtat! ^^ )

Som många utav er vet så är det suuuperviktigt att vara extra snäll mot håret när man har löshår i, och detta är något jag verkligen försökt vara. Så. Vi får väl hoppas att det mår lite bättre nu så att mitt hår kan fortsätta att vara långt och fylligt. ^^ ( Jag har även klippt utav lite slitna toppar på mitt egna hår.. Ett hår som inte direkt är det.. Ehh.. Mest krya. =P )

Vad jag använder för produkter?
Förutom schampoo och balsam/inpackning ifrån L'Oreal Professional så finns dessa i min hylla:


Om Ni där ute har suveräna tips på suveräna produkter för löshår så tar jag tacksamt emot tips! =D


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar