torsdag 3 mars 2011

Ögonskuggsnagellack

Tjokväll!

Nu tänkte jag dela med mig utav ett tips som många kanske både redan tänkt på och genomfört, men det finns säkert någon som är obekant med detta - Eller så har tanken bara inte slagit er ( ungefär som den inte gjort mig förrän häromdagen.. )..

Jag pratar om att omvandla sina ögonskuggor till nagellack. Något jag trodde skulle vara knepigare än vad det faktiskt var. Det visade sig vara nästan löjligt enkelt - åtminstone när man använde sig utav skuggor i pulverform, som dessutom är trevligt pigmenterade. =)

Det enda man egentligen behöver är ögonskugga och genomskinligt nagellack.
Jag har, utav någon knepig anledning, inte ett enda vanligt klart nagellack så jag tog ett underlack jag behöver göra slut på.
Som färgpigment använde jag mig utav ögonskuggor i puderform.

Hur man gör?
Häll helt enkelt ut en liten hög utav ögonskugga på ett papper eller dylikt ( ta lite i taget, för det behövs inte mycket! ) och klicka sedan ut nagellacket på eller bredvid.
Rör sedan ihop de två komponenterna ordentligt! - Vi vill inte ha några klumpar i smeten.
Var dock lite snabb på handen, speciellt om du använder ett nagellack som torkar fort.
Sedan?
Måla på naglarna! =)

Här nedan har jag använt China Glaze Strong Adhesive Basecoat
och Fyrinnae #Bali Mynah:

Klicka - Smeta

Resultat:


..och sedan provade jag med MAD Minerals #Wishful:



..och med MAD Minerals #Pizzazz:


Såhär ser #Bali Mynah och #Wishful ut med Isadora Graffiti Nail #Black Tag:



Inte helt tokigt, va? =)

Man kan säkert använda precis vad som helst för detta ändamål - Puder, blush, skuggor i både hårda och lösa former. Är de hårda? Skrapa av så att det blir pulver!

Så.
Har du produkter du tröttnat på eller vill du bara matcha dina naglar med dina ögon men har inget bra nagellack för det ändamålet?
Här är lösningen! =D



=^^=

3 kommentarer:

  1. Heh, tack! Men eller hur! När man läser det såhär så kan det ju kännas ganska självklart, men man må ju komma på det också. ;)

    SvaraRadera