onsdag 11 januari 2012

Lily Lolo VS bareMinerals


Malin R. 
Detta är tillägnat dig. ^^

Här är det. Inlägget med jämförelsen utav Lily Lolo Mineral Foundation i färgerna #Barely Buff och #Blondie på var sin sida utav bareMinerals i nyansen #Fairly Light.
Jag hoppas verkligen att bilderna hjälper! =)




Annars då? Förutom färgskillnaden?
Den största skillnaden är priset.
bareMinerals ligger på 450 sek för 8 gram medan Lily Lolo ( om man handlar ifrån feelunique.com, vilket jag rekommenderar ) kostar £12.49 för 10 gram, vilket innebär cirka 150 sek. En tämligen brutal skillnad må jag påstå..

Lily Lolo har högre täckningsgrad och är helt klart den jag föredrar. Innehållsmässigt är det nog ingen större skillnad på dem då båda är väldigt rena och har bland de kortaste innehållsförteckningarna man kan åstadkomma.

Är det något mer ni undrar eller vill se - hör utav er! =)

PS. Hittade lite blushprover ifrån Lily Lolo.. Bilder är på G. ^^ DS.


=^^=

5 kommentarer:

  1. Jag tycker det är rätt stor skillnad på finishen på dessa båda. Bare minerals är ju mer "glow" i och Lily Lolo är ju rätt matt i jämförelse. Sen tycker jag att Lily Lolo försvinner från huden snabbare, Bare minerals är mer hållbar. Men jag gillar båda på olika sätt :-)

    SvaraRadera
  2. Får jag fråga vilken du tycker jag ska investera i av dom två, om fairly light är ganska precis min nyans men jättejättelite ljusare. Tack så jättemycket för det!! :D När lägger du upp de andra proverna?

    SvaraRadera
  3. Lulillan - Visst är det så. Personligen tycker jag bättre om den matta finishen hos Lily Lolo, men är man förälskad i bM så har ju även dom en matt finish nu. =)
    Nu var det så länge sedan jag använde bM, så jag kommer faktiskt inte ihåg om den satt bättre eller sämre på min hy än LL. Dock vet jag att jag inte tyckte om just skimret i den i kombination med att jag tyckte att den täckte alldeles för dåligt.
    Roligt att du delar med dig, förresten! =D

    Malin R - Faktiskt kan jag inte rekommendera någon utav dem sådär på rak arm, speciellt inte när Lily Lolo har två nyanser till som ligger mellan #Blondie och #Barely Buff - #Warm Peach och #Candy Cane. De har alla fyra lite olika undertoner, så jag skulle faktiskt rekommendera att köpa prover på dem för att själv prova. Proverna kostar ca 15-20 kronor styck och frakten brukar bli en tjuga det också.
    =7

    De andra proverna ( om du menar blush-swatches ) kommer upp ikväll. ^^

    SvaraRadera
  4. Hej hej igen! Jag tycker faktiskt Bare minerals är mindre skimrig nu mot för några år sen. Vet inte om de förändrat något i sin formula eller om det är jag som applicerar annorlunda eller vad det kan vara. Jag känner inte heller samma irritation i min hud som jag kunde göra då, speciellt efter några timmar när jag blev lite "svettig". Deras matta foundation gillar jag inte lika mycket. Däremot använde jag den i perioder under annan mineralfoundation (som ex. Lily Lolo). Jag upplevde då att det blev mer hållbart. Nu tycker jag att jag blir rynkig och ful när jag har så matta foundations. Framhäver mina porer också.

    Rent nyansmässigt tycker nog jag att Blondie och Fairly Light är ganska nära. Om man ska jämföra Lily Lolo och bare minerals. För mig är båda dessa något för mörka vintertid så jag drar mer åt Fair på BM och China Doll hos Lily Lolo. Och där är faktiskt China doll en bättre färgmatchning för mig. Fair är något lite för kall i tonen men den funkar ändå OK....

    SvaraRadera
  5. Lulillan - Åh, skönt att det inte bara är jag som tycker att det är annorlunda. ^^ ( Känner mig lite mindre "dum" då, på något vis ).
    Jag har faktiskt funderat på att prova deras matta, men då den är ännu dyrare så känner jag nog att jag kan skippa det.. ( Tack för dom insparade slantarna. ^^ ) =7

    Jättetack för dina synpunkter! Blir så glad när någon tar sig tid att skriva här. ^^

    SvaraRadera