onsdag 21 november 2012

Fotograf - Jag


God afton!

Vet ni. I dag har jag skött en studiofotosession för första gången i mitt liv! D v s jag sminkade modellen ( sminket är inte heeelt gjutet. Var osäker på hur blixtarna osv skulle hantera det, så det finns en hel del ändringar att göra här, som t ex en ändrad globlinje. ), sa hur hon skulle posera ( fast det skötte hon väldigt bra själv.. ;) ), riggade och ställde in blixtar och ljus.. osv. Detta är en del utav kursen jag läser ( Kreativ Media @ Birka Folkhögskola ) och här är ett par resultat:

( Jo, det är ett par missar med skuggorna i bakgrunden och så.. Men som sagt. Det är min absolut första gång att göra något dylikt, så jag är rätt - väldigt - nöjd ändå. ^^ )

Temat var "Känsla - Lugn".


..och så i en lite annan nyans:



Hur snygg är hon inte, då? =D
Finaste Rebecka! ^^


=^^=

2 kommentarer:

  1. Såå sjukt snygga bilder! Märks inte att det är första gången! O.o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aww.. Tack! Tur att det inte bara är jag som tycker det! ;)

      Radera