onsdag 29 maj 2013

Mastey SuperPac


Denna lilla goding låg i februari månads Glossybox och jag har nu hunnit att prova den tillräckligt för att kunna ge ett litet omdöme om den. Ett omdöme som onekligen blir positivt! ^^


Såhär står det om produkten hos Glossybox:

I 25 år har Mastey använt ingredienser som är bra både för miljö och hår. Denna inpackning/reconstructor stärker skadat hår med bl.a. risprotein. Ditt hår blir stärkt, mjukt och glansigt utan att tyngas ner. Den reparerar, bygger upp, återger elasticitet och styrka. Med en låg molekylärvikt och storlek så når man hårets inre struktur och kan stärka upp hårets egna byggstenar. 

Produkterna lanseras i mars/april och kommer att finnas i utvalda hårsalonger. 

Jag håller verkligen med om håret blir mjukt utan att tyngas ner. Just specifikt mycket glansigare vet jag väl inte. Ej heller om det faktiskt blir stärkt. ( Behöver vara lite mer utbildad/insatt för att känna det, tror jag.. oO
Den är inte jättedryg, tyvärr.. Men det är ju inte ett vanligt balsam utan en inpackning, vilket gör att jag faktiskt överväger om det inte kan vara värt ett inköp i framtiden.. Så pass lent blir faktiskt mitt hår. =)

 Har ni provat den och vad tycker i så fall ni? Är det något ni undrar? Skriv gärna! ^^

Pris?
ca 249 kr för 236 ml
Vart?
Bland annat hos utvalda frisörer, Lyko, Bangerhead, Bubbleroom


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar