tisdag 16 juli 2013

Too Faced Chocolate Soleil swatch


Då min bronzer ifrån Isadora sjöng på sista versen så beslöt jag mig för kosta på mig en som jag läst om många gånger, nämligen ingen mindre än Too Faced's omtalade Chocolate Soleil med riktig kakao i. =)


 Den lilla väldoftande godingen kommer i en söt förpackning med rejäl spegel och ligger bra i tassen.
Själva produkten känns dessutom väldigt dryg ( vilket är tur med tanke på att den kostar en slant.. ) och jag vill även ge den ett plus för att den inte "dammar" onödigt när man vevar runt borsten i den. ( Dvs det blir väldigt lite spill ).


 Många har skrivit det innan mig - att man gillar att detta puder inte gör en orange, något som även jag stämmer in i. Dock är jag väldigt glad att jag inte fegade och tog den ljusare varianten ( Milk Chocolate ), då den mest troligt inte hade synts alls på mig.. och då är jag inte speciellt mörk utav mig. oO
 Det är ju både en för- och nackdel att denna är mjukt - för jag vill inte säga klent - pigmenterad, då det är mindre risk för överdosering.. men samtidigt så får man arbeta en lite längre stund för att få det som man vill ha det. ( Om man nu vill ha det rejält, förstås ).



 På "efter-bilden" ovan så har jag krämat på rätt rejält - framför allt på kinderna ( som ni nog ser utan större problem ;) ). Med det menar jag att jag swischat med borsten över t ex pannan en 3-4 gånger medan kinderna fått sig ett par kyssar till. På dessa har jag även gnuggat lite hårdare. Det går alltså att få ett väldigt mjukt resultat, eller ett tämligen skarpt beroende på hur mycket jobb man lägger ner.

 Så. Är detta bronzernas bronzer? Ingen aning. Jag har inte gått igenom så många så att jag anser mig tillräckligt insatt för att avgöra det.. =P
Tyvärr upplever jag att den kan applicer lite ojämnt om man inte fått till underlaget bra, vilket jag antar beror på den lite "torrare" formulan som matta produkter ofta har. ( Matta skuggor kan vara mindre "förlåtande" är skimriga ). Bronzern ifrån Isadora flyter t ex på lite "mjukare" på kinderna, men denna sitter helt klart bättre och verkar som sagt räcka väldigt länge. ( Hoppas bara att det är så också. ^^ )

 Skulle jag rekommendera den?
Om du är ute efter en matt bronzer och inte har något emot att lägga ut en slant så, ja.. För den ÄR bra. Det är den.

Pris? Vart?
Jag köpte min för 320 kronor hos Eleven.se
Finns dock just nu för nästan hundringen mindre hos BeautyBay (normalpris där ca 265 kr)


Och ja. 
Den inte bara luktar choklad.. den smakar det även. ;) 


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar