torsdag 8 augusti 2013

Anastasia Brow Wiz


För ca två månader sedan så beställde jag hem denna lilla pennan efter att ha läst bra saker om den på olika bloggar - brynpennan Brow Wiz ifrån "ögonbrynsmärket" Anastasia Beverly Hills.
Detta är första produkten jag provar ifrån detta omtalade märke - ett märke där en kvinna, Anastasia Soare, omnämnd som "the queen of brows" ligger bakom.
Jag köpte pennan i nyansen #Medium Ash - en riktigt bra brun nyans utan så mycket röda pigment ( vilket annars ofta är väldigt vanligt, tyvärr.. ).


 Stiftet i sig är ett sådant som man skruvar upp och är väldigt smalt. Faktiskt så pass smalt att jag till större delen utav min användning varit rädd för att bryta utav det, men det är starkare än vad man tror! =P
 Detta är faktiskt en jädra tur, eftersom man får ta i lite om man vill ha en skarp och synlig linje. Blir den dock "för stark" så suddar man lätt ut den med medföljande borste, varpå resultatet faktiskt blir förvånande bra.
Pennan i sig är enligt beskrivningen tänkt att fungera på så vis att man "ska" fylla i sina ögonbryn med små, korta drag och på så vis liksom "rita dit extra hårstrån" ( varför spetsen är så fin ). Självfallet gör man ju som man vill och kan, som ni ser på bilden här nedan, utan problem fylla i dem mer "jämnt". =)


Vad jag tycker om produkten? 
Jag gillar den, men jag kan inte hålla med om att den "vara länge", då jag i förrgår faktiskt upptäckte att den tagit slut.. Så. Hur länge räcker produkten? Ungefär två månader om man använder den i stort sett dagligen - men då har jag även använt brynskugga som komplement. Det kan alltså gå så "illa" att den bara räcker en till en och en halv månad om man använder enbart denna och tämligen frikostigt. ( Självfallet finns det även dom som den skulle räcka en halv evighet för.. men detta gäller inte användning på "mitt sätt" ). 
På så vis - även om hållbarheten under dagen är i stort sett perfekt ( även vid t ex träning och tupplurer ) - så blir den här lilla godingen rätt dyr..

Pris?
ca 195 sek
Vart?


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar