onsdag 7 augusti 2013

Figs & Rouge Lip Balm swatch+recension


I förra Glossyboxen fanns detta - ett läppbalsam på tub ifrån det naturliga Figs & Rouge.
Såhär står det om dom på Elevens hemsida:

Figs & Rouge lanserades i augusti 2007 i Storbritannien och består av produkter för ansikte och kropp. Bakom varumärket står Debra Riley, hälsoterapeut, och Nicholas Gawne, artist och designer.
Namnet Figs & Rouge står för "naturlig glamour" - naturliga ingredienser i en glamourös presentation till ett bra pris som alla har råd med. Deras filosofi är att ha så naturliga produkter som möjligt - bort med syntetiska tillsatser (inga parabener, sulfater syntetiska färger eller dofter). Märket är Ekocertifierat av Soil Association.



Inga mineraloljor är alltid ett stort plus (!), men jag måste erkänna att det känns lite konstigt att ta på ett läppbalsam som är i stort sett både smak- och luktfritt. Min första reaktion var inte alls positiv, faktiskt. Det kändes klistrigt, läskigt och oljigt på helt fel vis och jag tänkte direkt "Nae, fy! Det här vill jag INTE ha!"..

 ..sedan provade jag det en gång till, samt en tredje - och helt ärligt så är det inte längre lika läskigt. Jag tror det hela är en vanesak, faktiskt.
Gällande återfuktningen så vet jag faktiskt inte riktigt. Det håller varken bättre eller sämre än något annat, men däremot känns färgen lite halvt onödig ( ja, om man nu inte ska ha det ovanpå ett läppstift eller liknande ) - för det syns knappt alls på läpparna och glittret kan upplevas som kornigt.

 Jag är tveksam till om jag skulle köpa denna själv igen, framför allt med tanke på att jag är bortskämd med god smak på mina läppar efter att ha använt produkter ifrån Body America ett tag nu. Men vill man inte ha varken smak eller doft så är nog detta ett bra tips. ( Finns även som "clear" om man inte vill ha nyansen utav rosa ).

Pris? Vart?
89 kr hos bl a Eleven


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar