tisdag 3 september 2013

Det här med ögonfransböjare - Emite Professional Eye Lash Curler


Som många utav er kanske vet så fick man i Glossyboxen "Don' let anyone dull your sparkle" med en ögonfransbörjare - Professional Eye Lash Curler - ifrån Emite Make Up - värde 200 sek:


Den är väl rätt snygg för att vara fransböjare - men å andra sidan så ser de flesta ut ungefär sådär.
Med böjaren följde också tre extra set "kuddar".

 Många svär vid sina fransböjare. Klarar sig inte utan dem, använder dem slaviskt.
Personligen har jag tidigare provat att böja mina fransar kanske en eller två gånger, så jag tänkte att jag nu verkligen fick chansen att prova ordentligt. ( Har tidigare t ex använt en från H&M anno 1999 eller liknande.. oO )

 Jag böjde flera dagar i rad. Jag böjde i flera steg - dvs som jag läst att man ska: Först längst in och sedan stegvis utåt. Jag höll i fem sekunder.. eventuellt lite längre också.
Och visst. En marginell skillnad blev det - tror jag - åtminstone när jag använde mascara som även den böjde efter att ha sett till att böja rejält och länge. Dock inte på ett sådant bra vis eftersom fransarna vid det tillfället hotade med att göra en 180-graders. Oo

 Jag granskade sedan närbilder och jämförde böjda fransar med oböjda.
Resultatet? Ingen skillnad. Tyvärr.
Jag är nog helt enkelt en sådan där brutta som belönats med naturligt böjda fransar. Faktiskt. ( Alltid något? =P )
Jag kan sträcka mig så långt att någon frans eventuellt blev mer böjd ( ni vet de där som kan växa raka? ) - men de brukar jag ändå få till genom lite fiffel med mascaraborsten.

 Så. Tyvärr.
Jag är inte den personen som ska avgöra om en ögonfransböjare är bra eller inte. =/

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar