fredag 18 oktober 2013

Lancôme DreamTone-tankar och info


Från Kicks hemsida:

DREAMTONE – HAR DU HUDTONEN DU DRÖMMER OM?
Dreamtone är Lancômes första hudvård som minskar mörka fläckar, ojämn hudton och färgförändringar. Dreamtone används under din dag- och nattcreme och kommer i tre olika nyanser för att passa ljus, medium och mörk pigmenteringsprofil.


I senaste Kicks-magazinet fick man med tre små förpackningar ( en i varje nyans ) och jag bestämde mig för att prova. Något jag dock tycker är lite tråkigt är att man inte får någon information angående hur länge man bör använda krämen för att se resultat. Verkar den omedelbart ( som en slags BB/CC-cream? ) eller börjar man se resultat efter några veckor?
Det tråkiga är även att de ber en att gå in på en Kicks-butik för att få hjälp att välja rätt nyans. Det är nämligen inte så enkelt som att numreringen är kopplad till just hudton, vilket ju man tyvärr inte förstår om man läser informationen ovan.. eller om man går till Lancôme's .co.uk-adress. Även där står det bara "pigmenteringsprofil" - men på den amerikanska domänen hittar vi istället detta:

Customized for all skin tones: fair, medium & dark 


Customized for fair skin tone
- Dark Spots
- Uneven Skin Tone
- Redness 

 2 
Customized for medium skin tone
- Dark Spots
- Uneven Skin Tone
- Sallowness


Customized for dark skin tone
- Dark Spots
- Uneven Skin Tone
- Acne & Blemish Marks

Det är alltså inte riktigt så enkelt som ljus - mellan - mörk. Lite förvirrande, dessutom. Vad gör man t ex om man har ljus hudton med röda partier, men problem med acne och dylikt? Använder båda? oO
Vi får dessutom även lite mer svar på frågan angående hur fort den verkar:

IMMEDIATELY:
• 74% saw glowing skin*

7 DAYS:
• 70% noticed a more even skin tone*

4 WEEKS:
• 69% saw the appearance of dark spots reduced*

8 WEEKS:
• 78% saw color imperfections reduced* 

Color Correction specific to your skin tone: Imperfections like redness, sallowness and acne marks are visibly reduced.

*All results based on global self-assessments of women of multiple ethnicities in an 8-week study.  72% reflects 8 weeks of use.

 Jag kan väl till viss del hålla med om att den direkt efter applicering gav mig en viss lyster i ansiktet. Jag läste dock inte "färg-informationen" innan jag valde påse, så jag valde att prova nr 2 - som verkligen inte är rätt för mig. ( Så jag tvättade utav den och gav mig på nr 1 istället ).

Tyvärr upplevde jag rätt snart efter applicering att det liksom "stack" i huden på mig. Inte riktigt ont, men lite obehagligt. Mest troligt är det serumet som verkar, men jag kan ändå inte låta bli att bli lite orolig angående överkänslighet och sådant..
Efter ca 30 minuter så känns det lite som om jag blivit solbränd.



 Andra och tredje gången jag applicerade produkten så hade detta "fenomen" dock gett med sig. Tyvärr räckte inte produkten längre än så, varför jag ju tyvärr inte kan avgöra om den är så bra som de flesta recensioner verkar påtala.
 Nyfiken är jag dock, det måste jag erkänna. =)
..men jag är strängt tveksam till att jag kommer att punga ut den summan det krävs för att prova. oO


Pris? Vart?
T ex:
845 kr för 40 ml hos Kicks
825 kr hos Parelle


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar