onsdag 16 oktober 2013

Youngblood Outrageous Lashes Mascara


För några Glossyboxar sedan så fick jag med detta lilla mascaraprov på Youngblood Outrageous Lashes Mineral Lengthening Mascara - och jag kan ärligt säga att jag knappt använt den. Tyvärr.
Varför? Jag avskyr att måla fransarna med de här små proverna. Tycker att de är nästintill värdelösa eftersom det är supersvårt att hantera dem. Det blir så mycket lättare kladdigt och smetigt, samt svårt att komma åt.. Precis hur smetigt det kan bli när man ändå försöker få till det ser ni på bild nr 3 här nedan.

Första och andra bilden är på nakna fransar vs ett lager mascara, tredje är på flera lager.
Sista bilden är på när jag försökt städa upp lite.


Det sägs att den ska ge elegant långa och separerade fransar - något jag tyvärr inte riktigt kan hålla med om, tyvärr. Jag vet dock inte säkert om resultatet skulle bli bättre med originalförpackningen, men jag känner inte att jag vill slänga ut kring 279 kronor för att testa.
Så. Nae.. Detta var nte riktigt vad jag eftersökte.

Pris? Vart?
Bl a
279 kr/10ml hos Bangerhead
295 kr hos Eleven

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar