tisdag 12 november 2013

Akademiklinikens Pure Antioxidant Creme


För ett par månader sedan så fick jag detta generösa prov i en Glossybox, som jag nu använt slut på och tänkte recensera lite:


Från Akademiklinikens hemsida:

- Förbättrar cellförnyelsen 
- Förbättrar struktur och spänst
- Ger lyster och en jämnare hudton


En mediumlätt mjukgörare med intensivt fuktgivande egenskaper som bidrar till att jämna ut fina torrhetslinjer. Innehåller rikligt med skyddande antioxidanter och växtextrakt, bland annat A- och C-vitamin som aktivt hjälper huden att förebygga förtida hudåldrande. Hudens spänst och lyster förbättras, samtidigt som hudbarriären stärks och återuppbyggs. 
Mina tankar?
Doften är väldigt angenäm! Den är dessutom rätt dryg och jag tycker nog allt återfuktningen fungerar som den ska. Dock kan jag tyvärr inte påstå att jag upplevt några mirakel. Jag kan inte påstå att den är bättre än min nuvarande ordinarie kräm (en ifrån Decleor), så jag har inte sett någon direkt skillnad på varken hudton eller lyser. Ej heller har mina små rynkor gett med sig det minsta (tyvärr!). Detta säger dock inte att den är dålig, men jag skulle aldrig betala 800 spänn för den. =/
Dessutom - för det priset hade jag gärna sett att den kommit i en flaska med pump utav hygieniska skäl - Även om en burk faktiskt känns lyxigare.

Pris?
795 kr för 50 ml
Vart?
Akademikliniken, Eleven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar