torsdag 23 januari 2014

HOT Makeup Glitter Eyeshadow swatch+omdöme


Åh, den såg så fin ut. Den glittrande skuggan ifrån HOT Makeup som jag fick i förra Glossyboxen.
Men tyvärr är besvikelsen ganska stor. =/
Jag har faktiskt aldrig förut provat något ifrån märket innan, då jag utav någon anledning känt att det varit ett halvkasst "budgetmärke".. Något som tyvärr fortfarande hänger kvar. =|


Själva skuggan påminner/är precis likadan i formulan/konsistensen som vi är vana att se på glittereyelinerns, men att man här finner en bredare pensel som applikator (ungefär som den i vissa läppglans).
Det är hyfsat med glitter i "smeten" - ett glitter som är väldigt fint! Lite sådär enhörnings-färgat, om ni förstår vad jag menar? =P

 Allt känns dessutom bra när man applicerar den, något man dock bör göra lite försiktigt i duttningar och inte i penseldrag (åtminstone inte om man vill ha kvar det tidigare sminket)..
..Men sen torkar den till en hinna som stramar och efter en stund även flagnar. Den "spricker" upp och ser helt ärligt talat förjäklig ut, vilket är oerhört trist eftersom den är så fin. Även om man, som jag gjorde, bara duttar den t ex i ögonvrån eller över eyelinern. Jag kan bara tänka mig hur hemskt och stramt det blir om man målar den på hela ögonlocket. =/

 Så. Tyvärr. Den passar sig om  man bara ska ha sminket en kort stund - som t ex inför en plåtning eller dylikt - eller applicerad i t ex ögonbrynen. På ögonlocken är den dock kalasfel. =(

Rek. pris är 79 kr
Finns dock på t ex Lyko för 59 kr

HoTMakeups egna hemsida hittar ni [HÄR]


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar