söndag 12 januari 2014

Lite saknad - Wen Sweet Almond Mint


Ja, faktiskt så saknar jag denna lilla saken en smula nu när den är slut sedan länge..


Fick med den i en Glossybox för flera månader sedan och till en början var jag verkligen inte imponerad.
Om man använder den "som man ska" - dvs som både schampo och leave in-balsam - så känns mitt hår inte rent, tungt och helt enkelt inte riktigt fräscht. Den är framför allt fruktansvärt odryg (det rekommenderas t ex 16 till 24 pump för medellångt hår.. ) och tar i sådana fall slut på ett litet kick. Dvs som just rengöring är den, åtminstone för mig, tämligen värdelös.

Men. (!)
Om man vill duscha flera gånger i veckan, som t ex om man tränar en sisådär 4 gånger i veckan och känner att man t ex svettats för mycket för att inte skölja igenom håret, men känner att håret är långt ifrån tillräckligt smutsigt för att tvättas med schampo.. Då är denna sak riktigt bra. =)

 Visst. I dessa fall skulle man egentligen kunna använda "vanligt" balsam också, men jag tycker ändå att den här är är snäppet bättre just då på något vis.

Pris? Vart?
299 sek för 480 ml hos WEN direkt [HÄR], eller TVShop [HÄR]
269 sek hos NordicFeel [HÄR]


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar