tisdag 7 januari 2014

Penslar ifrån BDellium Tools


Från Elevens hemsida:


"Bdellium Tools erbjuder professionella, antibakteriella makeup-borstar som är designade och framtagna av experter på makeup-borstar, i Cerritos - Kalifornien. Deras mål är att ständigt utforma nya, unika och innovativa makeupverktyg. Varje produkt är handgjord och skräddarsydd av skickliga hantverkare på Bdellium Tools fabrik."




Tapered Blending Brush 99 kr

Fluffig! Helt klart.
Borsten är mjuk och len, plockar upp pigment okej och är bra till skira appliceringar. Den är dock lite stor om man har lite mindre ögon och är inte sådär jätteprecis vid applicering. Fungerar riktigt bra till contouring utav t ex näsan, dock! =)
Större än MAC #217. ( Ett inlägg med jämförelser mellan dessa två och fler kommer snart! )


Bold Angled Brow Brush 135 kr

En borste ur deras "maestro collection" som ska vara lite lyxigare än den vanliga. Vad jag förstått det så är den största skillnaden själva skaftet och metallen som håller i stråna - och visst är det lite mer tyngd i den. Borsten ska dock (?) vara i stort sett samma.

Jag köpte denna i min jakt på en superb borste till mina bryn och valde den då den skulle vara hårdare än andra. Visst, det är den och den är riktigt bra till att fylla i brynen med. Jag eftersöker dock en som är smalare än denna för mer precis ifyllnad, så tyvärr blev jag lite besviken. =/ 
Har man dock större bryn än jag så är den nog perfekt!


Eye Liner Brush 89 kr
[länk]

Ptjaa.. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska skriva om denna då min bekantskap med eyeliner-penslar är tämligen skral. Mestadels använder jag snedskurna borstar till detta ändamålet, men tänkte variera mig lite när jag köpte denna.
Den fungerar helt okej med min creme eyeliner från Elf, men tror att den lämpar sig ännu bättre i t ex MUS Cake Liner. =)


Mascara Fan Brush 75 kr

Hade den här varit snedskuren så hade jag älskat den till mina bryn! Den är väldigt platt och jag köpte den mycket för att se om den fungerar bra till att göra fransmarkeringar med. Det gör den. =)
( Även om den blir lite klumpig i inre ögonvrån )

Du hittar dessa borstar/penslar (vad ÄR egentligen rätt term? oO) - och många fler! - hos Eleven. =)

*inlägget innehåller affiliatelänkar
=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar