måndag 10 februari 2014

Recension - Emma S Deodorant Pure Ocean


Nu har den tagit slut, den lilla fräschingen som jag fick i en Glossybox - Emma S. Deodorant i utförandet Pure Ocean:


Från Emma S's hemsida:

"En mjuk och effektiv deodorant/antiperspirant som håller dig fräsch hela dagen. Deodoranten är utan alkohol och helt fri från parabener och mineralojor. Tack vare Sheasmörets mjukgörande egenskaper är den mjuk och skonsam mot huden."

"Ingredienser: Aqua, Aluminum Chlorohydrate, Cetearyl Alkohol, Ceteareth 33, C12-13 Alkyl Lactate, PPG-15 Stearyl Ether, Heptyl Undecylenate, Phenoxyethanol, Butyrospermum Parkii Butter, Parfum"

Den utlovar ingen hållbarhet (t ex 24-48h torr eller så), men jag klarar mig utan problem från morgon till morgon. Jag har provat lite "lättare" träning (yoga och lite styrka - dvs inget milslopp eller så) och den pallar även det, men jag kan helt klart tänka mig att om man svettas mycket (i vardagen eller ansträngande träning) så är denna tyvärr inte optimal.
Plus i kanten för shea-smöret i deon då jag inte känt mig torr och fnasig en enda gång. =)

Hur länge den räcker innan den tar slut?
Cirka två månader, ungefär, vilket jag faktiskt kan tycka är lite klent (min ordinarie deo ifrån Palmolive som även den innehåller 50 ml räcker åtminstone en månad - två? - till), så den är tämligen odryg.
Fördel här är dock att korken är platt, så man kan förvara den upp-och-ner när den börjar ta slut. =)

Slutsats?
En fräsch deo som inte torkar ut huden och som passar bra om man svettas måttligt. Mild (svag?), fräsch doft men odryg  - framför allt sett till priset.

Pris?
89 sek för 50 ml
Vart?
Bland annat hos Kicks, Åhléns m fl


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar