torsdag 10 april 2014

Recension - Emma S Cleansing Facial Wash


Nu har jag använt upp min lilla tub utav Emma S. Cleansing Facial Wash och tänkte dela med mig lite uav mina tankar om den.
Vi börjar med lite kort info ifrån Kicks' hemsida:

En rengörande och löddrande ansiktstvål som kan användas både morgon och kväll. Innehåller Mjölksyra, en AHA-syra med en milt peelande effekt. Gör att huden blir mjukare, ser fräschare ut och lättare kan ta upp verksamma ämnen från övriga produkter.



Ja, alltså.. Nae. Jag är tyvärr inte särskilt imponerad.
Framför allt för att den svider i min näsa när jag masserar in den noggrant över ansiktet, och får jag något på läpparna ( vilket helt ärligt alltid händer ) så smakar det otäckt och starkt. Värst är dock svidet i näsan.. =/
Jag får den inte heller att löddra särskilt lätt och vad gäller borttagningen utav smink och sminkrester så lämnar den en del att önska.
Visst. Det utlovas faktiskt ingenting om att den ska ta bort sminkrester och dylikt, så jag vet inte hur mycket man egentligen kan kritisera den för det. =7

I övrigt så fungerar den hyfsat - dvs om man tvättar bort sminket och så innan, vilket jag ärligt talat inte riktigt tycker ska behövas utav en bra ansiktstvätt. Ögonsminket, ja, men inte underlaget. ( Med det menar jag foundation, ev concealer och puder plus rouge/bronzer ).

 Jag märkte ingen direkt förändring på min hud när jag började med denna, vilket i sig inte är negativt. Det innebär alltså att den faktiskt fungerar helt okej mot orenheter och dylikt.
Prisvärd är den dock liksom att den är tämligen dryg. Jag önskar dock att den skulle fungerat bättre mot smink och - framför allt - att den inte kändes så stark och svidande.. =|

 Pris? Vart?
Rek pris 65 kr för 50 ml och 149 kr för 125 ml.
Finns bl a på Åhléns och Kicks, där de senare just nu har 20% rabatt på hela sortimentet ifrån Emma S.



=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar