söndag 13 april 2014

Recension - Panos Emporio Goldflower Deo Spray


Från senaste Glossyboxen kommer denna lilla gyllene sprayflaska:




Från Glossybox's hemsida:


Goldflower är en feminin romantisk doft fylld med ljuvliga blommor och friska frukter. Den lätta eleganta doften präglas av känslan från gyllene grönska.

Toppnoter: Rosépeppar, Ylang, Rabarber, Svartpeppar
Hjärtnoter: Persika, Ros, Tuberos, Kokos, Jasmin
Basnoter: Mysk, Bärnstensträd, Vanilj, Apelsinträd, Patschuli



För det första: Lätta och eleganta doften? Njaaaa..
I min näsa är den jättestark och knappast ens i närheten utav lätt. Sure, den doftar rätt gott - men alldeles för starkt för min smak att höra hemma i en deo. =/
Fördelen är väl att man slipper bära parfym samtidigt som denna, medan nackdelen är just detta - Man bör nog ogärna försöka bära annan parfym samtidigt som denna. =|

 Jag har dessutom aldrig riktigt tyckt om spray-deo's, vilket inte förändras i och med testandet utav denna. Jag gillar inte hur doften och produkten yr omkring överallt, utan föredrar verkligen den mer precisa appliceringen utav deostick. Fördelen är ju dock att det torkar i stort sett ögonblickligen, men som sagt - den starka doften som yr omkring och kryper ner i min hals när jag andas är en alldeles för stor nackdel för att jag ska vilja använda slut på den här, eller köpa den igen.

 Funktionalitet? Jovars. Den fungerar hyfsat som deo under vardagliga förhållanden.

Pris? Vart?
Rek 149 sek för 50 ml hos.. jadu. Ingen aning.
( Länken på Glossybox's hemsida går till Kicks, men där finns inte produkten att klicka hem. Åtminstone inte än. )


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar