söndag 6 april 2014

The Incredible Face Mask - recension och rabattkod


God afton! =)

 För ett tag sedan så fick jag ett par prover hemskickade på en ansiktsmask ifrån Maybeauty vid namn The Incredible Face Mask ( tidigare "The Incredible Acne Remover" ) - en lermask utav typen som torkar på huden och sedan "dras av". Jag fick även med den penseln som följer med när man beställer hem deras startpaket - en väldigt mjuk, men lite väl bred, pensel som är till för att underlätta appliceringen utav masken.

Från hemsidan:

Vad innehåller masken?
Huvudingrediensen är djuphavslera. Hjälpämnen är:
Triethanolamine, carbomer, glycerin, polyvinyl alcohol, sodium alganite, ethyl alcohol, liquid germal plus (alkoholer som gör att masken är flytande och sedan stelnar i kontakt med luft.)


 Namnet är som sagt ändrat, men resten är detsamma: =)


Masken är ganska lätt att få på ansiktet, men man bör vara jädrigt noga med att inte få den för nära hårfästet eller ögonbrynen - eller annan hårväxt man önskar ha kvar. Masken sitter nämligen rätt tvärhårt (åtminstone på mig) när det torkat och det känns som att dra bort ett jättelikt plåster ifrån hela ansiktet när tiden passerat och den gjort sitt.. ( Ca 20-30 minuter ) oO 


Det mesta utav den följer faktiskt med (som ni kan se på bilden), liksom fjun och behåring. Kunde se att en del pormaskar även de följt med, men hade gärna sett att det hade följt med fler.
Dock skulle jag vilja tipsa om att göra detta efter t ex en dusch, då porerna öppnat sig utav värmen. Är övertygad om att masken då lättare skulle få tag i orenheterna. =)

 Trots att jag har varit med om trevligare upplevelser än att dra bort masken från min hud (stort plåster, som sagt.. =P ) så är jag ändå lite nyfiken på att prova den lite mer.. Mycket för att då den satt så rejält så drog den ju faktiskt med sig en del skräp från min hud och för att jag inte kände mig det minsta torr efter att jag sköljt bort de sista resterna utav den!  =)

Jag kan inte uttala mig särskilt ifall den är så fantastisk som den framställs, eftersom man som bekant måste använda hudvård en lite längre tid ( gärna ett par månader ) innan man märker egentlig skillnad. =)

Är du sugen på att prova den?
Surfa i så fall in på Maybeauty och välj ett startpaket bestående utav 5 st ansiktsmasker, penseln och en liten informativ folder för 249 kronor.
Alternativt 8 st masker för 249 kronor eller 20 stycken för 499 kronor.

Men! Ange koden slamsfashion i kassan och få 30% rabatt på ert köp! =)

På så vis blir det 174,30 kronor styck för startpaketet alternativt 8 st masker, och 349,30:- för 20 stycken. =)


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar