onsdag 2 juli 2014

Det här med smink vs fransförlängning


Ja.. Som ni sett så har jag ju fått äran att bli övningsdocka för fransförlängning - något som var mycket roligare än vad jag först trodde! ^^
Detta medför dock några förhållningsregler vad gäller produkter man kan använda på fransarna, kring ögonen och såklart - i ansiktet.
 Man ska t ex hålla sig borta ifrån oljor, både rena och i produkter, då olja löser upp limmet som håller fransarna på plats. ( Bahbye, Preclense.. =/ ) Makeup-remover med olja, krämer med olja, smink med oljor osv är alltså inget man bör använda sig utav om man vill hålla sina fransar snygga.

 Detta komplicerar det här med en massa smink en aning, varför jag den närmsta tiden mest troligt kommer att vara lite sparsam med sminkningarna.
Dock är det lite tanken att vi ska testa på mig just utav den anledningen att jag ofta sminkar mig lite mer än vad den gemene mannen ( = genomsnittsmänniskan ) gör - så fransarna ska få sättas på prov.. och menar.. Vem är jag att tacka nej till något sådant, liksom? ;)

 Jag återkommer med uppdateringar om hur det går - so stay tuned! ^^

Tills dess: Här är några mupp-bilder jag fick till från en tidigare sminkning. ;)




=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar