måndag 11 augusti 2014

Shopping ifrån MAC - Pro palette + skuggor


Hej!

 För ett par månader (!) sedan under en utav perioderna då MAC erbjöd fri frakt på sin svenska webshop, så passade jag på att beställa lite godingar i form utav fem skuggor.
En månad senare lade jag ännu en beställning - då i form utav en palette med ögonskuggsinsats, samt ytterligare tre ögonskuggor. Samtliga skuggor ur deras "pro palette pan"-sortiment.
Tänkte att det nu kanske var dags visa upp framför allt paletten.. =P





Paletten är en s k Pro palette large/duo och har en plexi-avskiljare samt plats för två insatser. Dessa insatser ska finnas till både skuggor och rouge, men den senare hittar jag inte på hemsidan.
Den insatsen jag införskaffade är en för just skuggor och är magnetisk.

Hittills verkar den fungera bra och jag har inte upplevt att skuggorna ramlat ut särskilt lätt (ja.. om man nu inte bråkar med den och klappar till den). Själva lådan är har ett magnetisk lås som sitter helt hyfsat och har klarat både enkel förflyttning i hemmet, samt en resa till och från Turkiet utan gummiband eller dylikt runtomkring.

Priset för själva lådan/paletten är 160 kr och du hittar den [HÄR].
Insatsen kostar 85 kr och finns [HÄR]
Pro pan-skuggorna kostar 125 kr styck och finns [HÄR]. De kostar alltså 50 kr mindre styck än de skuggorna i singelförpackning, vilket gör att man tjänar in paletten och insatsen tämligen fort!
Dock finns dessvärre inte alla skuggor som pro pans - eller vice versa.

 Vad gör man då om man, som jag, har eller införskaffar "vanliga" skuggor som inte kommer med magnet och i en egen liten burk?
Inga problem! Man depottar dem "bara" och klistrar fast en magnet på undersidan - et voilà! ;)

För en superbra och enkel guide till depottning utav skuggor, surfa in hos Purity.

PS. Facken för skuggorna passar andra märken - så länge måttet är 27 mm i diameter - som t ex MUS Cybershadows. DS.


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar