onsdag 27 augusti 2014

Sommarskruden


Hej igen! ^^

 Som ni vet och märkt väl så har det varit bedrövligt lite med sminkningar här i bloggen de senaste månaderna. Anledningen är, som jag berättat förut, att jag dels inte haft tid och dels på grund utav att inspiration och lust för smink inte riktigt infunnit sig. Dessutom har vi haft en otroligt fin sommar här i Jämtland i år ( hurraw! ), som onekligen medfört att smink blivit bortprioriterat. =)
Jag har de facto sminkat mig hela tre (!) gånger sedan eden 26'e juni - undantaget underlag, bryn och lite mascara. (Den ni.. oO) Inte så konstigt att det inte funnits så mycket att publicera, va? =P

 Dock har jag inte gått helt "bare faced", utan har ändå haft en liten hög med produkter som jag använt flitigt.




Favoritfoundationen ifrån gloMinerals har blandats ut med BB Cream ifrån Garnier i olika koncentrationer, huden har mattats ner med finishing veil från bareMinerals, kinderna färgats med choklad-puder och klassisk rouge - och brynen har varierats mellan skarpt och mjukt. Ögonen har oftast blivit målade med 38-gradersmascaran ifrån en Glossybox, men ibland med favoriten Clump Defy.

..and that's it. =P

Hur har er sminkrutin sett ut i sommar? =)


Produkterna hittar ni bl a här:
GloMinerals Satin Finish - 385 kr/40 ml [HÄR]
Garnier BB Cream Miracle Skin Perfector - 119 kr [HÄR]
Anastasia Dip Brow Pomade - 245 kr [HÄR]
Isadora Eye Brow Pencil with brush - 89 kr [HÄR]
Too Faced Chocolate Soleil Bronzing Powder - Har tyvärr utgått! =(
BareMinerals Ready Touch Up Veil - 385 kr [HÄR]
Oriflame Perfect Blush #Classic Rose - 140 kr [HÄR]
Max Factor Clump Defy Mascara - 99 kr [HÄR]



*Inlägget innehåller affiliate-länkar
=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar