fredag 12 september 2014

Nyshoppat och lite annat


Tjo!

Ja ni.. Mycket naglar blir det nu för tiden, något jag är sjukt tacksam för (!). Otroligt roligt att så många vill få sina tassar omhändertagna utav mig! ^^
Trivs otroligt bra med vad jag gör och tiden har verkligen flugit förbi. Är nu straxt över sju månader sedan jag för första gången träffade min rara salongschef - och jag anser mig otroligt lyckligt lottad som dagligen får arbeta med något som känns så bra! =D

 Anywho. Jag gör ju inte bara naglar på salongen, utan pimsar lite med ögonbryn och dylikt också. ^^
Det är även tänkt att jag så småningom - på efterfrågan - ska ta på mig lite sminkningar och sådant också. Inför detta måste jag dock klura ut vad och vilka produkter jag ska köpa in. ( Här snackar vi främst om foundations och puder ). Därför gick jag idag till Kicks och inhandlade lite nytt som jag ska undersöka närmare. Det blev följande denna gången:




  • Den nya foundationen från MaxFactor vid namn Skin Luminizer som ska innehålla ljusreflekterande partiklar som ska ge lyster till huden. Just nu 130 sek på både Kicks och Eleven.
  • En utav mina favoritpennor till brynen som jag haft sedan tidigare, men som jag råkat använda upp på mina kunder.. =P Passar både mörk- som ljushåriga i färgen #22 Light Brown. Isadora Eyebrow pencil /with brush - 89 kr
  • Isadora Mineral Compact Powder - Ett puder som funnits bra länge, men som jag faktiskt inte provat förut. 145 sek hos Kicks
  • Kicks Professional Eyebrow Brush, då den jag har ifrån bdellium känns lite för "spretig" - Ordinarie pris 99, men just nu 74, 25 :- för klubbmedlemmar. (25% medlemsrabatt)
  • Två prover utav den nya foundationen ifrån bareMinerals: bareSkin =)
    (Hade gärna tagit ett par till - men det fanns lite klent med flaskor på Kicks här i Östersund. Fattades åtminstone 4 utav de 20 nyanser som finns att tillgå)

Så. Nu blir det till att testa lite. Wish me luck! ^^


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar