torsdag 26 januari 2012

H&M-historien avslutas?


Hej.

Jag fick just bland det tamaste svar man kan få ifrån en kundtjänst.
Ansvariga? H&M.
( Det känns nästan som om det här har blivit en liten följetong nu.. ).

Tidigare inlägg [HÄR].

Självfallet ( jamen.. jag kan ju inte ge mig.. oO ) svarade jag på det de skrev. Åter igen så erkänner jag att jag är en surtant, men någon ska ju vara det också..


Hej igen och tack för ert svar,

 Jag ställer mig dock väldigt frågande till ert beslut att inget mått är bättre än ett mått i en specifik storlek.
Att skriva "knäkort" säger mig mycket mindre än "73 cm i storlek M", just på grund utav att mina knän då rakt inte är på samma avstånd som på någon som är närmare 30 cm kortare än jag. Vidd och dylikt är ju dessutom något som brukar stå i måttabellerna ( bystvidd osv ), men något som längden på plagget är - så vitt jag erfarit - något som verkligen kan variera.
Dessutom är ju ett "lite längre linne" sällan speciellt långt på någon på 180 cm om ni mätt på någon som är 170 cm, således är det alltså - i min mening - mycket bättre med ett mått i en storlek då det sällan skiljer speciellt många centimeter mellan de olika storlekarna ( generellt 1-2 cm ).

Jag hoppas verkligen att dessa måttangivelser kommer inom kort, framför allt då jag faktiskt tycker om många utav de kläderna ni erbjuder, men ej har tillgång till alla på grund utav det skiftande utbudet i era butiker.
Jag hoppas även att ni avstår ifrån "bättre ingen information än lite information".

MVH
Andrea Axelsson


Detta blev deras "svar":


Hej, tack för ditt mail!
Vi tackar för dina åsikter och kommer att framför dina åsikter.
Då vi ständigt jobbar med att förbättra och förtydliga vår information så hoppas vi att vi inom snar framtid ska bli ännu tydligare med våra storlek och längmåtten på våra plagg. 
Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på nytt.
Vi önskar dig en trevlig dag!



Inte för att jag vet vad jag egentligen hade förväntat mig att få till svar. Jag ställde ju inte direkt någon fråga eller dylikt, men jag tycker ändå att de åtminstone kunde krystat fram ett "Vi kan förstå hur du känner och vi beklagar detta". Bara en liiiiten puss på rumpan.. ( Symboliskt talat.. skrivet.. )
Det hade i alla fall jag gjort. =/
( T o m Har. Jag har ju arbetat som kundtjänstmedarbetare.. )

Så.
Vad vi fick ut utav detta? Egentligen ingenting. Men förhoppningsvis så kanske någon någonstans lärde sig att man ska säga ifrån när man tycker att något är fel - Det är enda sättet som företagen kan få reda på det.
Jag hoppas även att H&M förstår hur dumt det var att ta bort det enda måttet de hade som gjorde att man kunde relatera till hur det såg ut i verkligheten, men det återstår att se.
Vi får helt enkelt hoppas på att det går till sig.

Personligen tänker jag fortsätta min jakt på den perfekta kavajen. ( Ja. Om jag nu kan bestämma mig vilken modell jag vill ha.. oO )


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar