onsdag 16 maj 2012

En Accessora-orderuppdatering igen


Fick paket ifrån Accessora idag och tänkte "YES! Äntligen mitt efterlängtade smink!".
Det skulle jag ju inte hoppats på, tyvärr.

Istället innehöll förpackningen mitt Eos-läppbalsam ( som jag hade behövt i vinter/vårvinter ) och min "plåster-på-såren-för-att-vi-levererat-så-sent"-present. Den senare är tyvärr ganska skitful.


Presenten är ett armband som dels är för litet för mig och dels inte alls är i min smak. Dessutom saknas en utav "glitterstenarna".

Ja, jag är lite bitter.. Men det har gått sådan lång tid nu så jag hade verkligen önskat att mina foundations kom hit typ nyss.

För er som inte har läst tidigare inlägg ( #1, #2, #3 ) angående detta ( eller bara inte kommer ihåg ) så beställde jag en liten hög med foundations ifrån gloMinerals då Accessora startade sin flyttrea.
Leveransen skulle normalt ta 2-3 veckor, den tog över 8. 
När den anlände var den inte bara felaktig ( fel nyans på ett nagellack ) utan dessutom inte komplett. ( Ovan läppbalsam och present fanns ej med ).
Jag behövde dessutom byta nyanser på foundationen, varpå även dessa var slut i lager. ( PUST! )

Jag lade beställningen den 29e februari.
Fick första leveransen den 24e april ( 8 veckor senare ) och vi är idag uppe i 11 veckor. Så det tog alltså 11 veckor att få ett stackars litet läppbalsam.. Det är lite väl länge, det. =|
Nu hoppas jag bara att mina foundations anländer inom kort.. Har ju större förståelse för att de drar över lite mer på tiden eftersom jag ville göra ett byte.. Men ändå. =/
Nästa gång beställer jag nog ifrån Eleven istället.

Jag vill dock tillägga att kundtjänsten ( mailkontakt ) hos Accessora har varit väldigt artiga och trevliga i min konversation med dem, men ibland räcker det tyvärr inte alltid till för att man ska återvända som kund.



=^^=

4 kommentarer:

  1. Ja och nu har dom tydligen gått i konkurs:

    http://ekosmetika.wordpress.com/2012/05/16/accessora-konkurs/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men VA!? Varför skriver dom då inte ut det på t ex deras Facebook eller, som kanske är lite långsökt, deras hemsida? Nog för bloggen, men jag är t ex inte en utav dem som läser den.
      Fy fan vad förbannad man blir! >=/

      Läste även hos dig att du fortfarande inte fått tillbaka dina pengar. Jag hoppas VERKLIGEN att du får det fort som ögat!

      Radera
    2. Sjukt detta..

      Jag har polisanmält, anmält hos trygg e-handel, kontaktat Plus och kommer kontakta konsumentverket på måndag så fort de öppnar.

      De gick i konkurs den 14 maj, och den 4 maj skrev de till mig att de redan överfört pengarna. Men de vägrar bifoga transaktionsbevis och ärligt talat tror jag att de ljuger mig rätt upp i ansiktet.

      Radera
    3. Minst sagt.. =|

      Bra! Hoppas bara att du får lön för mödan!
      Jag undrar ju hur faen de kan vägra att bifoga något sådant om de nu har fört över pengarna. Det är ju som att vägra visa kvitto för polisen när de frågar om man verkligen köpt prylen.

      Radera