onsdag 25 juli 2012

Gradient nails


Yes!

Nu har även jag ( som ni som lyckats/haft lust att följa mig även på Instagram redan sett ) hakat på trenden med s k Gradient Nails - en nail art-form som onekligen är lite tidskrävande, men OJ så läckert det kan vara om man får till det! =D

..Det kan dock även se rätt taskigt ut, som på mina första två försök:


Första försöket är gjort med hjälp utav en bit utav en disksvamp ( det var det enda jag hade hemma just då.. =P ) och gick till så att jag enbart duttade på den ljusa färgen längst ut på den mörkare. Lite mer "dip dye-försök", egentligen, än ordentligt "gradient". ( Jag försökte alltså inte riktigt att blanda ihop dem, så egentligen kanske inte den gången räknas helt.. Men jag tar med den ändå. ;) )

Andra försöket blev helt klart bättre, och om ni kikar lite närmare så kan ni se att lill- och ringfingret ser olika ut jämte de andra tre. Detta är för att jag på dessa två provade att använda en pensel - En teknik jag inte rekommenderar. =|
Denna gången grundade jag först nageln med det lila lacket ( grönt på ringfingret ) och droppade sedan ut en klick utav vardera nagellack på en plastbit, blandade dem lite i kanterna och duttade sedan i färgen med tussen och sedan på nageln. ( Ni förstår nog bättre om ni kikar på bilden nedan. )

Något jag märke redan på direkten är att en mycket "finkornig" svamp är ett måste ifall man vill ha så fina övergångar som möjligt, annars blir det mest.. kladdigt. =|

Så. Innan jag gjorde mitt tredje försök så gick jag och köpte några make up-svampar, samt kikade på lite tutorials och tips på nätet. ( Bl a [det här] blogginlägget )
Under tiden tog jag detta kort, så man ser lite mer hur jag gick tillväga:



Så. Klicka ut färg - rör ihop dem lite ( alternativt måla på den direkt på svampen ) - dutta på nageln.
Notera här att flera lager krävs för att det ska bli bra! ( Typ 3-7, beroende på hur bra det går.. =P )

Detta blev resultatet den gången: ( och jag måste erkänna att jag blev rätt nöjd.. ^^ )


Applicerade ett layeringlack med orange+guldglitter i för lite extra "oumpf". ^^

Så. Vad tycks? 
Själv kommer jag garanterat att prova det fler gånger, även om proceduren och rengöringen tar ett tag.. =P ( Som ni ser på bilderna så har jag bommat lite med att ta bort det orangea, men till mitt "försvar" så syntes det mindre irl )


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar