söndag 12 augusti 2012

I Herd That + Transdesign-leverans


Hej!

Nu har jag varit sådär dålig på att blogga i några dagar. Mestadels beror detta på att jag i veckan haft min familj här på besök ( veckan innan dess var det ju farmor och farfar ), och bloggning hamnar inte direkt högt upp på prioritetslistan då. ( Bor 60 mil ifrån min familj och släkt, så träffar dem inte så ofta =( ).

Jag har ju dock, vilket ni som följer mig på Instagram redan sett, fått en liten leverans ifrån Transdesign med 7 stycken lack ifrån China Glaze, Essie och Orly. För er som inte sett bilderna så är detta "the haul": ^^



Essie #Navigate Her, CG #I Herd That, Seche Vite
CG #Fairy Dust, CG #Flirty Tankini, Orly #Rococo A-Go-Go, CG #Purr-Fect Plum, CG #I'm With The Lifeguard och Seche Base.

Detta kalas inkl. frakt gick på ca 390 SEK ( frakten står för $23 utav dessa och lacken för ~$34 ). 
Jämför detta med att ett lack ifrån China Glaze går på 99 kronor här i Sverige och Essie går för kring 129 kronor. Skaplig skillnad?
Leveransen tog ungefär en vecka.

 Lotten att först bli provad föll på glitterlacket #I Herd That ifrån China Glaze's höstkollektion 2012 vid namn On Safari - mycket för att det var solsken dagen då paketet kom, men även för att jag ju som bekant är sjukt svag för glitter. ;)

Jag kan med en gång säga att lacket torkar riktigt snabbt ( åtminstone på min bas utav Orly SmartGels ) och resultatet nedan blev på tre lager.
De tre översta bilderna visar lacket både med och utan överlack ( utan på de två första naglarna, med två lager Seche Vite på de andra två - dvs ring- och lillfinger ) och jag hade absolut inga problem att lacka med det. =)
Det jag dock har problem med är att låta bli att beundra naglarna då lacket är så förbaskat snyggt! Jag är verkligen totalt förälskad i det och jag skulle inte tveka att köpa det igen! =D ( Faktum är att jag mest troligt måste beställa silverkompisen i kollektionen - #I'm not a lion .. oO )

Här är de bilderna jag lyckades begränsa mig till.. =P




Vad tycks? ^^
Det kommer f ö vara grymt snyggt till jul! ;D


=^^=

6 kommentarer:

  1. Sååå snyggt! Det måste köpas! Varit sugen på det sen jag såg kollektionen första gången men har faktiskt inte sett det swatchat förrän nu... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen att du ska! Helt klart värt varenda krona! =D
      Glad att jag kunde hjälpa! ^^

      Radera
  2. Åh så fint! Vill verkligen beställa från transdesign men tycker det är så krångligt och förstår inte riktigt hur man gör med frakt och så :s skulle du kunna förklara? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ^^
      Visst kan jag det! Det är inte så svårt som det kan se ut. ^^
      Sätter mig dock och pular ihop ett inlägg om det istället för att svara här. Hoppas det går bra? =)
      ( Blir mer tydligare då när jag kan ta med bilder osv ^^ )

      Radera
  3. Vad kul med nagellack! Jag har köpt massor i sommar jag med! Har blivit lite besatt nästan... haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! =D Speciellt när man beställt hem lack som visar sig vara ännu finare i verkligheten än vad man först trodde! ^^
      Heh, förstår det. Har själv varit nära att klicka hem fler ett antal gånger nu.. ;)

      Radera