fredag 27 mars 2009

Rödtonad

Denna sminkning är ett par dagar försenad, men jag antar att det inte gör så mycket. =)
Detta var dagens EoTD och FoTD ( "Eye of The Day" + "Face of The Day" ) i onsdags, 25/3.
Blev tämligen nöjd med bilderna jag lyckades ta, så jag har lagt upp ett par. ^^



Väldigt simpelt sminkat, med enbart tre olika skuggor denna gång.
Jag har dock använt "no name"-skuggor som jag köpt på Rusta för en ruskigt billig penning, men var ju tvungen att prova! ^^ Således lägger jag in en bild på dem nedan, så att ni ser hur de ser ut. =)

Hur som helst: Den mörkare skuggan är applicerad på hela ögonlocket och upp mot brynbenet.
Den ljusare skuggan har applicerats på brynbenet, mot ögonbrynet, samt mitten på ögonlocket.
Den ljusa delen i duetten Treasure Island ifrån H&M har fått agera highlighter närmast ögonbrynet, samt lite i innre ögonvrån.
Ögonbrynen är förstärkta med en svart brynpenna ( okänt märke ) samt fixerade med Brow Fix ifrån H&M.

Kajal är H&M's svarta som blivit förstärkt med svart Super Liner ifrån L'Oreal.
Mascaran är, som alltid, Lash Blast ifrån Covergirl! ^^


Ansiktet är grundat med primer från FACE Sthlm.
Brister i hyn är täckta med 3 in one Eyes & Spots Concealer ifrån Viva La Diva.
( Jag har börjat tycka lite bättre om den, faktiskt.. Men jag är fortfarande övertygad om att det finns concealers som är Mycket bättre. Framför allt lättare i konsistensen = Lättare att applicera.. )
Foundation i form utav Ultimate Minerals Powder Foundation ifrån Wet N Wild, #05 Light.
Blusher ifrån H&M, #15 Bronze, har fått agera "fusk-skugga" under käkbenet samt på sidorna av näsryggen ( för att inge ett smalare uttryck ).
Rouge är Silk Finish #35 Threesome ifrån Wet N Wild.

Läppenna #85, Mulberry samt läppstift #22, Pearly Oyster ifrån Isador.



That's all folks! =^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar