onsdag 4 mars 2009

Sundsvalls-resa

Igår bar det iväg till Sundsvall för en tur till Ikea med ett par vänner.
Resan var tämligen trevlig (speciellt på slutet.. ^^ Varför kan ni läsa i nästa inlägg..) och jag hittade massa fina saker! ( Åter igen.. Nästa inlägg. =P )

Hur som helst tänkte jag göra detta till ett ganska kort inlägg. Så, här är gårdagens sminkning:


Basen blev en duo-pennskugga ifrån Viva La Diva - Färgen #1. Forest Green. (ca 50/50)
Över dessa applicerade jag två snarlika nyanser ifrån mina vanliga pearl palette. Den ljusa skuggan på duo-pennan blir i mitt tycke väldigt klen i färgen, men den fungerar utmärkt som en slags "primer". =)
Upp mot ögonbrynet är det ännu en ton i Pearl Paletten'n. ( Någon dag ska jag numrera paletten och lägga upp här så att ni kan få en liten mer exakt översikt.. )
Mot brynet ligger en ljus ifrån samma Isadora-paletten som häromdagen. ( Golden Plum ).
Eyelinern blev idag en flytande - L'Oréal's Super Liner i svart. ( Personligen tycker jag om eyeliners i stilen som den, då jag tycker om en smal "pensel" och verkligen inte de versionerna som är tjocka. De tunna är mycket lättare att måla med. )
Mascaran - Lash Blast. Som vanligt. ^^


Som avslutning på detta måste jag bara lägga in en bild på de sjukt söta skorna jag hittade på Birsta City. Dom fick inte följa med hem då jag dels inte hade råd, men framför allt för att jag, trots att jag älskar högklackat, inte använder det. ( Är redan 185 cm lång och har lite problem att känna mig bekväm i ytterligare 10 cm.. ).
Men hur som helst. I min värld är peep-toe och rosetter fruktansvärt snyggt!
Enjoy!


=^^=

1 kommentar:

  1. Birsta city! Woo! Där finns en av mina guldfyndsbutiker! =) Jättesöta skor, sådana som det börjar vimla av på skopunkten men de har krympt ner storlekarna, igen.

    SvaraRadera