onsdag 4 mars 2009

Wet N Wild

Häromdagen spenderade jag flera timmar med att surfa runt på olika smink-sidor, de flesta med nyckelordet "web-shopping". Den jag spenderade mest tid vid var en vid namn Pashion, och märkena jag dröjde mig mest vid var Wet N' Wild samt Gosh.
Wet N Wild är ett Amerikansk märke som flannerade på den svenska marknaden för många år sedan, men som för ett tag lyst med sin frånvaro. Det har dock börjat trilla in igen och då främst på nätet, än så länge.
Gosh är tydligen ett danskt märke som funnits i 25 år. Helt nytt för mig, dock.. Men det säger ju inte så mycket. =P
Hur som helst så har de otroligt läckra färger i sin kollektion och jag vill i stort sett ha dem alla.. Men då jag är i stort sett pank får de vänta.

Det här inlägget skall dock handla om just det jag tog mig råd till på grund utav att jag, av en händelse, vred på huvudet straxt innan vi skulle gå igenom Birstas dörrar på väg till bilen.
Vad skådade inte då mina ögon om inte en fysisk butik utav Pashion? Jag pep hög och gjorde en 180-graders rakt in i butiken. ( Till historien hör även att jag inte vart inne på Pashion's hemsida innan i förrgår, vilket tydligen var en väldigt timing. Hade jag inte vart inne kvällen innan vi for till Sundsvall hade jag aldrig reagerat på butiken.. )

Hur som helst så hade jag kvällen innan försökt fundera ut ifall jag skulle beställa hem ifrån Pashion's webshop, men tvekat då jag inte visste vilken/vilka färger jag skulle rikta in mig på. Det jag främst hade i åtanke då var mineralfoundation i puderform ifrån just Wet N Wild.
Snacka om att jag blev lycklig då jag slapp hela problemet med att chansa, utan istället kunde se med mina egna ögon! Så.. Sagt och gjort - Jag handlade. 59 ynka kronor kostade en burk med 9,5 grams innehåll!

Hur som helst.. ( Jag känner att detta inlägg börjar bli lite väl långt nu.. )
Jag handlade foundation, en puderdosa, en kabuki-borste, en rougedosa med tre nyanser och - kanske det sötaste jag sett - en liten förpackning med sju stycken mini-läppglans. ( Dessa är även kombinerade nyckelringar - Perfekt om man inte vill släpa med sig ett fullstort glans när man far hemifrån. )

Vad hela historien kostade mig? Håll i er nu..
275 ynka kronor!


=^^=

1 kommentar:

  1. Wet'n'Wild.. Brings back memories.. *myser* De hade aldrig de svarta läppstiftet på HM så jag hade ett mörkbrunt istället.

    Det var inte mycket du behövde lägga ut för allt.

    Bonusinfo, Guldfynd i Birsta. Gissa vem som är deras guldsmed? ^^ *kan inte låta bli att skryta lite*

    SvaraRadera