onsdag 22 april 2009

Naglar by Cien Young

I förrgår damp ett reklamblad ifrån Lidl ner i brevlådan som innehöll en massa erbjudanden från deras märke Cien/Cien Young. Ett utav detta bestod utav ett litet paket med nagellack, överlack och söta blomstickers. Lacken innehåller 4.5 ml och hela paketet gick loss på blott 24,99:-.
Då detta inte direkt kändes som ett överpris och då jag, i väntan på mitt nagelpaket ifrån nagelshop.se, var sugen på att "pimpa" mina naglar lite.. så åkte jag dit för att inhandla ett paket.


Lacket är, som ni kanske ser, ett transparent lack med en svag ton utav rosa med fint glitter i. De små blommorna gissar jag på är gjorda i något skum-material och överlacket är helt enkelt ett vanligt överlack.

Jag applicerade två lager utav det rosa lacket, lät det torka i kanske 3-5 minuter och satte sedan dit de små blommorna. På med överlack efter det.
Båda lacken torkade väldigt fort och i skrivande stund, lite mer än 1½ dygn sedan applicering, är det mesta kvar. Lacket har blivit lite "chippat" och en blomma har fått sig en törn, men annars verkar det sitta helt okej. ( Ha här i åtanke att de flesta lack sitter väldigt dåligt på mina naglar.. )

Så. Summa utav detta är: Vill man ha lite fina stickers till ett billigt pris så är detta helt klart ett kit att införskaffa!

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar