onsdag 22 april 2009

Pink Neon Eyes

(Går)Dagens EOTD är riktigt, riktigt rosa. Tänkte att det kunde vara lite roligt att gå hela vägen ut med denna färg och passade således på att sätta mina lösa skuggor ifrån Viva La Diva's Neon Eyes-kollektion på prov!



  • På ögonlocket är Neon Eyes #5, Hot In The City applicerad våt. En varning här, dock: Den sitter som berget! Fick i stort sett slita bort den ifrån min hand när jag hade målat klart och pigment syns fortfarande kvar såhär dagen efter, både på min hand och på mitt ögonlock. Dock så blev ju färgen väldigt intensiv, så det kan vi inte riktigt klaga på i alla fall. =)
  • I globlinjen och upp mot brynbenet - Neon Eyes #8, Ruby Tuesday. Denna applicerades torr, fast med pensel och inte med applikatorn som följer med. Tycker att den fäller lite väl mycket korn. Ni som har den vet antagligen vad jag pratar om. =)
  • På brynbenet och alldeles nära ögonbrynet är det grundat med vit kajal ifrån H&M, följt utav den ljusa delen i duon Pink Rosebud ifrån H&M.
  • Eyeliner Super Liner, L'Oreal.
  • Lätta mascaradrag med MaxFactor Masterpiece Max. Över detta har jag lösögonfransar ifrån H&M, Long. Då de var lite för långa för mina ögon klippte jag utav dem och fäste "överskottet" längst ut på nedre fransraden. ( Teknik jättestulen ifrån min kära vän Eden - Miyu-Hime @ Bilddagboken )
  • För lite extra glam har jag även strukit på lite glittereyeliner vid inre ögonvrån, samt längs undre fransraden. Märke? Glitter Eyeliner ifrån Viva La Diva, färgen Pink.
Hope you like!

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar