onsdag 5 augusti 2009

EoTD - Golden pollen

Dagens EoTD/FoTD går i guldigt gult och.. Ja.. Guldgrönaktigt? =7
Checklistan för idag är som följande ( i lite annorlunda ordning ):
  • Loose Eyeshadow's ifrån Fyrinnae ( för att få dessa att fästa bra har jag använt concealern ifrån MAC som underlag. Fungerar för mig tämligen bra, må jag säga ):
  1. 1. Lucky Charmed - I Globlinjen och upp mot brynbenet, samt på yttre delen utav själva ögonlocket.
  2. 2. Shrouded In Gold ( Professional Colors ) - Mitt på ögonlocket och delvis lite i globlinjen.
  3. 3. Chlorophyll - Innre delen utav ögonlocket/innre V, samt längs nedre fransraden.
  • Brun kajal ifrån H&M
  • False Lash Effects Mascara, MaxFactor
  • Studio Fix Concealer, NW15. MAC.
  • Diorskin Forever, 030, Dior. ( En liten provtub som jag fick ifrån Kicks för ett tag sedan. Trots flera användningar är jag fortfarande inte riktigt säker på om denna produkten är bättre än t ex L'Oreal lr MaxFactor vad gäller t ex hållbarhet osv. Däremot så känner jag mig tämligen lyxig och väldigt fräsch efter att jag applicerat den - Vilket jag gjort med en foundationpensel - Och den ge rmin hy en väldigt fin lyster! )
  • Bronze ifrån Mist Sthlm på kinderna, under kindbenet mot hårfästet samt vid tinningarna.
  • Read My Lips Lipliner #Loud N Clear - Visions/Oriflame
  • Perfect Moisture Lipstick #22, Pearly Oyster - Isadora

Bilden med blixt är främst till för att försöka visa hur färgstark och pollenliknande Chlorophyll verkligen är! Dessutom tycker jag nog om Shrouded in Gold tämligen bra också. Skall dock testa den lite mer för att verkligen se om den håller måttet för att kallas "Professional Color", då jag inte riktigt är säker på att den är speciellt bättre än de vanliga skuggorna ifrån Fyrinnae. Samtliga där är ju i min meningen faktiskt riktigt bra! =)






=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar