tisdag 25 augusti 2009

Isadora Höst/Vinter 09

Tjo!
Jag hoppas att alla har haft en bra helg och att även starten på denna vecka blivit tillfredsställande. Att det är löningsvecka gör väl inte direkt det hela sämre, eller? =)

Anywho..
För er som inte redan sett dem tänkte jag visa ett par bilder ifrån svenskgrundade Isadora's höst- och vinterkollektion.
Höstkollektionen "Bohemian Rhapsody" är ju ute i butikerna sedan ett tag ( ja.. jag är lite sen. Sorry. =| ), medan vinterkollektion "Snow Fairy" kommer att släppas under veckorna 43-48.





Färgerna i höst går enligt Isadora i en varm färgskala såsom mörkt brun, plommon, mocka, brunrött, bränd orange, rost, guld, brons. Accentfärgerna är ( som många redan sett och som man kan se i stort sett överallt ) purpur/lila och grönt.

Vinterfärgerna däremot är, som många vintrar tidigare ( i alla fall i min värld ) frostigt och ljust. Vitt, rosa, silver, lila och ljust blått. Självklart isigt och skimrande - precis som jag vill ha det! ^^






  • Pink Bijoux, skimrande highlighter
    - ca 120 kronor

  • Eye Shadow Palette Snow Fairy - Så krispigt och gnistrande det bara kan bli?
    - ca 179 kronor
Nagellacksfärgerna har dessutom söta små namn som Twinkling Pink, Fairy Pink och Icey Purple som gör att jag vill ha dem helst igår. oO ( Jag är verkligen svag för sådana här färger.. )

För fler bilder och mer information och Snow Fairy, besök Bjooti! ( Tack Katarina för infon! )

=^^=

1 kommentar:

  1. Ibland är det namnen som gör att man köper det, som det där läppglanset från L'oreal med namnet very fairy. Det var någon som TVINGADE mig att köpa det! ..att det sedan följde med ett glittergeggsmet från samma märke samtidigt skyller jag på sinnesförvirring, vissa saker ser roligt ut i butiken men är bara fult när man väl smetar på sig det hemma. ^^

    SvaraRadera