fredag 21 augusti 2009

Lila sotning med glittertouch - Tutorial!

Ojoj! Välkommen till min allra första tutorial!
Idag tänker jag nämligen ge er steg-för-steg-bilder på dagens make up. ( Den ni! )

Börjar gör vi såklart med en bild före och efter concealer + foundation.
( Samtliga bilder är klickbara för en förstoring )

  • Prep + Prime, MAC
  • Studio Finish Concealer NW15, MAC
  • Miracle Touch Foundation #45, Warm Almond, MaxFaxtor
  • Loose Powder #1, FACE Sthlm
Ser lite fräschare ut, va? =P

Och så till själva ögonen, som ju är det jag idag tänker fokusera på.


MAC Prep+Prime på hela ögonlocket upp till ögonbrynet samt längs nedre franslinjen, då jag även kommer att kleta lite där.
Jag lade sedan en linje med en vanlig, svart kajal längs franslinjen och en bit ut som en "vinge". Mest för att markera lite vart jag skulle sluta med själva ögonskuggan.
Skuggan jag har använt här är Freya ifrån Fyrinnae.


Nästa steg är att sudda, vilket jag på ovanstående bild har gjort med en ganska stor och mjuk pensel. Detta för att jag inte vill ha några skarpa linjer - Utan en s k "sotad look".



Här är båda ögonen gjorda och en highlighter är lagd. Angelic ifrån BGMinerals, vilken jag börjar lägga precis under ögonbrynet för att sedan "sudda" ner och ihop med Freya. Detta för att få en så mjuk övergång som möjligt.



Et voilà! Såhär ser det alltså ut när det är klart med lösögonfransar #108 ifrån Ardell, Lash Blast/Covergirl på nedre fransarna ( samt på de övre för att få dem att smälta ihop med lösfransarna ), och lite extra highlighter i form utav #9 ur VLD-paletten. Ögonbrynen är ifyllda med en ögonbrynspenna från Wet N Wild och fixerade med ögonbrynsgel ifrån H&M.
Jag applicerade även Freya fuktig med en platt och snedskuren pensel längs nedre fransraden som eyeliner.

Sedan, eftersom det är fredag, gick jag lös med min glitterliner ifrån Make Up Store i färgen #511 Diamond.


Jag vet inte om det syns, men Freya är en otroligt läcker skugga i.. Eh..
Jag lånar helt enkelt Fyrinnae's egna ord:

"Along the lines of Oberon in effect, and Merlot in colour, but much more brilliant, this shade is a wine-pink (burgundy-purple?) glowing shimmer on black. It has a soft black base, especially when applied wet, but apply dry and you can get a more muted appearance. Makes a great liner. "

I like! ^^

Hoppas att ni tyckte om min första tutorial och att ni möjligen fick något tips. Åtminstone kanske lite sug efter färger? ^^
Nu följer lite fler bilder på dagens look - Full frontal, hair and everything! =P




Blommor ifrån Lindex och H&M.
Läpparna klädda med Express Star Gloss #59, Reflecting Oyster över Mini Moisturizing Lip Gloss #26, Mocca Pink. Båda ifrån Isadora.



~*~

1 kommentar:

  1. Jag har velat prova på att sota ögonen ett antal gånger och försökte med den där lilla Isadora-reklamlappen men jag har bara totalt helt fel ögon. Så jag får hålla mig till rosa, rött och de andra kompisarna i viva la diva, neon eyes. =)

    SvaraRadera