söndag 30 augusti 2009

nagelproblem

Ja ni.. Jag har, som ni kanske läst tidigare, ett dilemma.
Jag har riktigt svårt att få nagellack att sitta längre än en väldigt kort period.
Inte kort som i "några dagar" nu, utan som i "ungefär 6 timmar innan det börjar ge sig" - > "max en dag innan det går att ta bort i stora sjok".
Ta som exempel dagens manikyr:

  • 2 lager Strong Adhesion Base Coat ifrån China Glaze
  • 2 lager #74, Magic Wine ifrån Perfect Nail Polish - Isadora
  • 2 lager Fast Forward Top Coat, China Glaze

Jag gissar på att nagellacksappliceringen nog var klar vid 18-tiden, och nu - vid 01:46 så syns en tydlig, vit rand alra längst ut på naglarna.
Är det verkligen meningen att det ska vara så, för jag har otroligt svårt att acceptera det.

Om ni nu tänker något i stil med: "Men du.. Skaffa bättre nagellack så håller det nog ska du se!", så ska jag här ge ett ganska ( i min värld åtminstone ) tragiskt exempel:


Ser inte så bra ut, va?
Det tragiska i det hela är att alla produkter ( inklusive rengöringen ) som har använts på den nageln är utav riktigt bra ( ? ) kvalitét.
  • Chip Skip, OPI
  • Underlack, OPI
  • Två lager "I'm not a waitress", OPI
  • Överlack, OPI
  • Drip Dry, OPI

OPI är ett märke med otroligt mycket positivt i ryggen, men hjälpte det mig? Uppenbarligen inte. =( I går hade den tämligen breda, vita randen längst ut på nageln framträtt, och i "morse" gick det flisor på båda sidorna.

It's not fair! > _ <
Såhär brukar det vanligtvis se ut efter ett dygn:


Som synes går det i stort sett alltid att plocka bort nästan allt lack på nageln i en enda bit. Detta går dock inte riktigt med OPI-nageln.. Men om det beror på den höga kvalitéten på produkterna, eller på att jag varje dag ( enligt instruktioner ifrån tjejen på Kicks som målade dit allt i ) lagt på ett nytt lager överlack på den har jag faktiskt ingen aning om.
Litet utav varje?

*suck*

Jag är tämligen jätteless på denna problematik.
Någon som har tips på vad man kan göra åt det?
Någon? Alls?

Om inte så kommer mitt nästa försök ( efter en del googlande efter fakta ) bli att beställa hem Orly Bonder samt Seche Vite. Jag hoppas verkligen på att dessa produkter kan rädda mig ifrån min olycka!

Wisch me luck!

=^^=



1 kommentar:

  1. nageltips! har en kompis som går regelbundet och fixar lösnaglar som inte är i silicon utan något annat typ lack-liknande grejs (jag och namn på produkter) då man kan välja färger på lacket. alltså så blir det som nagellack, fast inte.. det blir typ en "lacknagel" kan vara värt att kolla upp?

    SvaraRadera