torsdag 27 augusti 2009

Smashbox Reign



Smashbox Reign Fall 2009 Color Collection

Hösten 2009 är inspirerad av den härskande epoken av den engelska kungaätten Tudor, ett imperalistiskt hov som smutskastades i obscena skandaler och kungliga nöjen. Smashbox återupplivar denna epok med sin lyxiga, sexiga och dekadenta kollektion som ger en glimt av deras extravaganta liv.




Det är kungligheter för hela slanten i höst! Många märken har valt att rikta in sig på Ryssland, medan Smashbox istället tar sin inspiration ifrån England.




Jag tycker om färgerna - Verkligen. Speciellt den övre paletten, även fast båda verkligen ser ut att ha blivit gravt inspirerade utav Ballernina-kexen.. =)
Jag har dock inte nämnt något tidigare om Smashbox, mest för att jag inte provat några utav deras produkter. Främst för att jag inte ansett mig ha råd ( De är tämligen dyra. Ögonskuggspaletterna kostar t ex 395 kr styckEleven.se ), men även för att jag inte haft någon direkt möjlighet att känna på produkterna då de inte funnits på hemmaplan.

Däremot har en möjlighet till detta nu öppnats, då Kicks här i Östersund alldeles nyligen faktiskt fått in Smashbox i sitt sortiment!
Så.. Har du lite pengar till övers - Spring och kika! =)


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar