onsdag 9 september 2009

Recension - Wet N Wild Mega XXLash Mascara

Long time no see (ni vet.. Stockholm och sådant..), men såhär mitt i natten innan sängdags tänkte jag lyckas flika in en liten recension.
En recension som tyvärr bli väldigt kort utan några bra bilder, samt med sågande kritik.


Denna mascaran infann sig i min ägo i förra veckan, då en vän till mig frågade om jag ville förbarma mig över den. Hon kunde nämligen inte använda den då hon upplevde en väldigt stark allergisk reaktion mot den. ( Skarp svidande/brännande smärta. ) Hon är dock känslig mot väldigt mycket och således tänkte vi inte så mycket mer på det.

På tåget på väg hem ifrån Stockholm i lördags tänkte jag att jag skulle prova denna nya tingest, och gjorde således detta. Jag kan inte påstå att resultatet blev några "Mega XXLashes" alls, utan mer tämligen normala fransar. ( Lash Blast, Covergirl, och False Lash Effects Mascara, Maxfactor, är till exempel bra mycket bättre på att ge XXLashes än denna). Efter knappt 3 timmar började den dock dessutom att smula och falla av för att placera sig under mina ögon. I min värld är detta långt ifrån Okej. Faktiskt riktigt uruselt.

Nåväl. Det finns nog egentligen inte så mycket mer att säga ( plus att jag lovade ett kort inlägg ) utom att denna mascara åkte direkt i sopkorgen.

Pris: 69 kr @ Pashion
Betyg: 1/5 - Enbart på grund utav priset..

1 kommentar:

  1. Är väl visserligen inte så förvånad.. WetnWild tänker jag bara på billigt smink och H&M.

    SvaraRadera