torsdag 12 november 2009

Prisökning

Okej. Det finns vissa saker som gör mig lite irriterad, oh en utav de sakerna är oväntade prishöjningar.

Det jag pratar om denna gången är vad som hänt med Wet N Wild's mineralpuderfoundation. När jag köpte den första gången för mindre än ett år sedan inhandlade jag den på Pashion's f d butik i Sundsvall. Den kostade då 59 kronor. ( Samma pris både i butik och på internet ).
Detta tyckte jag var ett helt okej pris, då den är helt okej - Men inget man ( jag ) vill betala hur mycket som helst för.

Bara några månader senare hade priset ökat till 69 kronor, vilket kanske inte är en så monstruös ökning, men rent procentuellt sett är det en hel del.
Detta var även ett faktum på Nelly.se.

Nu idag - sex månader efter att jag inhandlade den för 69 kr - har de på Pashion höjt priset till 89 kronor!

89?
Hur gick detta till och, framför allt, varför? En ökning på över 50% på ca 6 månader är i min värld inte okej.

Nelly kostar den dock "fortfarande" 69 kronor.


In English:
Just a rant about how disturbing I think it is that the price on Wet N Wild's Mineral Powder Foundation has increased with over 50% over the last 6 months - Wich I feel is NOT ok.

=^^=

1 kommentar:

  1. I'd never tried WnW foundation! But I do suppose it is not the only brand increasing its prices... what about L'oreal? Its products are going from a great distribution to almost an high end brand. 16€ for a L'oreal eyeshadow???? Are we crazy??? Yes, I know that here everything costs a lot more than in the rest of Europe, but it seems to me we are really exaggerating!
    V (screaming)

    SvaraRadera