tisdag 12 oktober 2010

Bah!

Vet ni.. Mitt internet krånglar.
Det har gjort det ett par dagar nu så jag får surfa via min mobil, vilket ni nog kan förstå är tämligen jättesegt. Detta medför tyvärr att bloggen blir lite lidande då bilder är lite knepiga att ladda upp. =/ ( Sorry.. Ska dock försöka få till det ändå. )
Missade ju även gårdagens Disneyskurks-tema som var Madame Mim ifrån Svärdet i Stenen.. Men det stoppar inte där. Tyvärr. =|

En god vän och jag pratade häromdagen om hur frustrerande det är när man har massa inspiration, men inga prylar hemma eller pengar till att införskaffa dem. Det är läget jag sitter i just nu, speciellt gällande just stackars lilla Madame Mim.
Jag vill göra en sminkning, men bilden jag har i mitt huvud kommer inte kunna transfereras till mitt ansikte just på grund utav att jag saknar vissa produkter.
I detta fall ett par svepande, långa, ljusrosa ögonfransar.

Jag skulle ju såklart kunna måla dit dem i något slags försök att vara artistisk, men det blir som inte rätt! =( *suckar tungt*

Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen..
Jag är inte gjord för att vara fattig. oO


=^^=

4 kommentarer:

  1. Det är nog ingen som är gjord för att vara fattig.. :)

    Däremot så trodde jag faktiskt att du hade lösögonfransar först när jag såg bilderna på sminkningen så du gjorde ett bra jobb! =)

    Nöden är uppfinningarnas moder, eller? Det mottot har jag fått använda åtskilliga gånger på jobbet i brist på en vals.. =)

    SvaraRadera
  2. ..och jag menade självklart Madame Mim-tolkningen förresten. =)

    SvaraRadera
  3. Hehe, förstod allt att du menade det. Men tusen tack! =D
    Då gjorde det kanske inte så mycket att de saknades..? =P

    Men det är fortfarande irriterande när man har en vision i huvudet men är oförmögen att få till den i verkligheten. =|

    SvaraRadera
  4. Jo, det är riktigt frustrerande men du löste det ju galant. =)

    SvaraRadera