torsdag 10 mars 2011

H&M Blemish Mud

Tjo!

För ett litet tag sedan inhandlade jag en ansiktsmask på H&M som jag tänkte kunde hjälpa mig med mina nuvarande problemhud - Deep Cleansing Blemish Mud.
Kostade knappa 20 kronor och ser ut såhär:



Såhär ser man ut när man ganska nyligen applicerat den:



Såhär ser man ut när den torkat:

Lätt vettskrämd? Ja.


Masken kändes lite som att kleta på ett lerigt tuggummi, dels för att den luktade typ menthol. Då den stelnat kändes det ungefär som när man legat på ansiktet i en timma ( ni vet då allt blodet åkt fram i ansiktet och man känner sig alldeles pluffsig? ) - En känsla som håller i sig en ganska bra stund efteråt.

Huden känns dock uppstramad men inte speciellt återfuktad ( läs: torr! ). Dock är väl detta inte direkt meningen, men mja.. Är rätt säker på att dyrare lermasker bjuder på lite fukt efteråt.
Jag tyckte däremot att huden faktiskt såg lite fräschare ut efteråt på något vis, men jag gillade inte hur torr man blev.

..och så bjuder jag på en liten bild på hur stelt och knastrigt det blir när den torkat:



Var?
H&M
Pris?
20 kronor?
Värt det?
Ehum.. Mja. Vet inte riktigt.. oO
Kletet räcker till åtminstone två appliceringar, men jag tror nog att man skall försöka hitta en lermask som inte känns så uttorkande.



=^^=

4 kommentarer:

  1. När det gäller ansiktsmasker så har de "portionsförpackningar" på Åhlens som luktar precis som choklad. De gjorde underverk med min torra hud!

    SvaraRadera
  2. Där ser man. =)
    Dock var ju den här för att få bukt med orenheterna jag åkt på just nu. Krämer mot torr hud har jag en uppsjö, men det kan vara bra att veta ändå! ^^

    SvaraRadera
  3. Jag har en lermask från Clinique som påminner lite om denna (verkar det som). Den gör också att man blir väldigt stram och torr i ansiktet just när den torkat. Men när man tvättar av den känns inte ansiktet torrt utan mest bara väldigt rent. Jag inbillar mig att den drar ut orenheterna och på mig funkar det jätte bra.

    SvaraRadera
  4. Hm... jag har några funderingar på bra krämer. Skall ta en titt när jag får pengar härnäst och se om jag inte kan skicka en liten present till damen. *kram*

    SvaraRadera