lördag 9 februari 2013

Isadora Precious Pearls swatch


Hej igen. =)

Här kommer de utlovade swatch-bilderna på trioskuggan ifrån Isadora - de glitterskimrande skuggorna ur #80 Precious Pearls. Trion var en utav tre paletter som ingick i höstkollektionen "Forest Groove" som släpptes 2011.
Detta är första gången jag provar denna typ utav skuggor ifrån Isadora, men kanske borde jag gjort det tidigare.. Dessa ger mig nämligen lite mersmak till de där dagarna då man vill sminka sig lite mjukare, mer skimrigt och "vänare". Det är alltså inget supertryck i dem, men de är nog inte menade att inge det heller.
De är tämligen lättarbetade, men man får passa sig för glitternedfall, då "microglittret" i dem ramlar och yr lite som det vill.. =7




Den mörkare skuggan bär en hint utav lila ( plommon? ). Det syns inte överdrivet, men den är inte helt brun - vilket jag gillar. =)

Trion kostar 119 kronor ( rätt bra pris, faktiskt ) och finns bl a på Kicks, Åhléns, Lindex m fl.


4 kommentarer:

  1. Hej! Jag stog och tittade på dom här skuggorna häromdagen. Kommer du göra någon recention på dom? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Mja, vet inte riktigt vad mer jag kan skriva än det som redan står i texten här ovanför. =) ( Förutom hållbarheten - men den är så beroende på vad man har för primer under, så det är ganska svårt. =| )

      Är det något speciellt du undrar?

      Radera
    2. Undrar om den geggar ihop sig totalt om man har high tech lighter platina under? Har märkt att vissa skuggor typ..reagerar med den. Har du någon aning? :)

      Radera
    3. Förlåt att jag svarat så sent! ( Din kommentar försvann i mailen och jag såg den precis. =( )

      Mina ögonlock verkar vara rätt oljiga, så jag kör nästan alltid med dubbla primers ( Shadow Insurance + High Tech Lighter ), varpå den håller sig på plats helt okej. =) Med bara HTL creasar sig de flesta på mig. =(

      Radera